Forbrugerrådet Tænk

Få testresultater, anbefalinger og hjælp til køb

Bliv medlem

Social

Titel

Få rådgivning hos Forbrugerrådet Tænk

Gratis rådgivning om købeloven og markedsføring til alle forbrugere. Se hvad Forbrugerrådet Tænk rådgiver om, og hvordan du kommer i kontakt med os.
Af Jesper Frydland-Raun
Foto: iStock

Gratis telefonisk rådgivning

Forbrugerrådet Tænk giver gratis, telefonisk rådgivning til alle.

Få rådgivning om:

  • Hvad har du ret til, hvis en vare går i stykker? Og hvad skal du gøre, når du opdager, at varen er i stykker?
  • Hvad er din ret, hvis du har lavet en aftale med en håndværker, et teleselskab eller en internetudbyder?
  • Gebyrer og tillægsforsikringer, hvad er rimeligt?
  • Hvad gør du, hvis du modtager pakker og breve, du ikke har bestilt?
  • Hvad er dine rettigheder, hvis dit fly er forsinket eller aflyst?

Sådan kontakter du rådgivningen

Forbrugerrådet Tænks rådgivning er åben for alle forbrugere på telefon 77 41 77 41 alle hverdage mellem klokken 9 og 12.

Udvidet rådgivning for medlemmer

Som medlem får du et særligt telefonnummer til udvidet rådgivning. Det betyder, at du kan ringe helt frem til klokken 15 hver dag, og mellem klokken 9 og 12 springer du tilmed foran i køen.

Du kan også få skriftlig hjælp til, hvad du skal sige i butikken, hvis du har et problem. Som medlem har du nemlig også mulighed for at kontakte os på e-mail med dine spørgsmål.

Læs mere om vores udvidede rådgivning for medlemmer her

Kun private kan få hjælp

Vi kan desværre ikke hjælpe foreninger, organisationer eller erhvervsdrivende, men henviser i stedet til at kontakte en brancheorganisation.

Du kan se en liste på Dansk Erhvervs hjemmeside