Få rådgivning om dine rettigheder ved flyrejser
Hvad er dine rettigheder ved aflyst eller forsinket fly, eller hvis din bagage ikke er dukket op? Og hvornår har du ret til kompensation? Få rådgivning her.
Ferien kan blive dyrere og mere besværlig, hvis din bagage er blevet væk, flyselskabet strejker, eller dit fly er forsinket eller aflyst. Men du kan have ret til kompensation.
Vi giver dig rådgivning om dine rettigheder ved flyrejser. Vores juridiske rådgivning er for alle danske forbrugere, men medlemmer får udvidet rådgivning.
Læs mere om, hvordan du kan få rådgivning her.
Det rådgiver vi om
Vores rådgivere kan blandt andet hjælpe dig, hvis flyet er forsinket, du har mistet din bagage, eller flyselskabet har overbooket dit fly.
Du kan få rådgivning, hvis:
- Flyet er aflyst eller forsinket
- Du får en voucher i stedet for tilbagebetaling ved aflyst fly
- Din bagage er forsvundet, forsinket eller ødelagt
- Du selv vil afbestille din flyrejse
- Du bliver nægtet boarding eller flyet er overbooket
- Flyselskabet strejker eller går konkurs
Vi kan også rådgive dig om dine rettigheder indenfor købeloven og markedsføringsloven, og vi kan vejlede dig om, hvem du kan klage til.
Sådan får du rådgivning
Vi giver juridisk rådgivning til alle forbrugere, men er du medlem, kommer du forrest i køen, og du kan både få rådgivning på mail, online og over telefonen.
Støt vores rådgivning
Hvis du er glad for rådgivningen, kan du blive medlem af Forbrugerrådet Tænk. Det er nemlig vores mere end 90.000 betalende medlemmer, der sørger for, vi kan tilbyde den. Som medlem er du også med til at sørge for, at produkterne på markedet er sikre og lever op til det, de lover.
Læs mere og bliv medlem