Få rådgivning om dine rettigheder
Købelov, reklamationsret, klager og markedsføring - hvad er dine rettigheder? Få hjælp her.

Medlem: Få udvidet rådgivning om dine rettigheder
Som medlem af Forbrugerrådet Tænk kommer du forrest i telefonkøen til vores rådgivning og kan få rådgivning på mail.

Ikke medlem: Sådan kan du få rådgivning
Hvis du ikke er medlem af Forbrugerrådet Tænk, har du to muligheder for at få rådgivning. Se dem her.
Kender du dine rettigheder som forbruger?


Købeloven: 17 påstande, du ikke skal tro på
Butikker og virksomheder prøver nogle gange at snige sig uden om dine rettigheder ifølge købeloven. Her er 17 svar på butikkernes forkerte påstande.

Gavekort og tilgodebeviser: Her er dine rettigheder
Hvor længe er gavekortet gyldigt? Kan du få pengene tilbage, hvis det et udløbet? Og hvad er reglerne for tilgodebeviser? Få hjælp her.

Vær opmærksom på dette, når det gælder pakkepost
Fragtfirmaer som PostNord, GLS, dao og DHL har forskellige vilkår. Så hvad gør du, hvis pakken er ødelagt eller afleveret til en anden pakkeshop end aftalt?
Bombarderet med reklamer?

Telefonsælgere: Hvem må ringe til dig?
Telefonsælgere, analyseinstitutter og hjælpeorganisationer har sikkert ringet til dig med et godt tilbud. Men må de det?

Sådan trækker du dit samtykke til markedsføring tilbage
Hvordan trækker du et samtykke til at modtage markedsføring tilbage? Og hvor klager du, hvis du modtager reklamer efter tilbagekaldelsen af samtykket?

Sådan siger du nej tak til reklamer i din postkasse
Undgå at tilbudsaviser og reklamefoldere fylder din postkasse. Med Reklamer Nej Tak-ordningen og et klistermærke kan du slippe for at smide bunker af reklamer ud hver uge.

Dét skal du vide om at klage
Købeloven giver dig ret til at klage over et produkt i to år. Det kaldes reklamationsret. Garantien er derimod noget ekstra, som du kan få oveni. Bliv klogere her.


Online shopping: Sådan klager du over et køb
Handler du på nettet, er det nemt og bekvemt. Men hvor klager du, når noget går galt med dine varer? Få overblik over dine klagemuligheder her.

Sådan klager du over varer eller tjenesteydelser
Er der fejl ved din nye vare, eller er den gået i stykker? Så kan du klage. Men hvordan skal du klage? Og hvad gør du, hvis butikken ikke vil hjælpe dig? Find svarene her.

Få hjælp til at skrive et klagebrev
Hvordan skriver du en klage til en butik, virksomhed eller forhandler, hvis din vare ikke virker? Få hjælp til at skrive en klage, så du kan bruge din reklamationsret.

Medlemsfordel Vi betaler dit klagegebyr
Klager du til Forbrugerklagenævnet, skal du først gennem en mægling, der koster 100 kroner. Det gebyr vil vi gerne dække for dig som medlem.