Få rådgivning om dine rettigheder
Købelov, reklamationsret, klager og markedsføring - hvad er dine rettigheder? Få hjælp her.

Reklamationsret: Her er dine rettigheder
Ødelagte varer eller varer med fejl kan du klage over i 2 år, når du handler hos en virksomhed. Men hvad dækker det – og hvem skal bevise hvad?

Købeloven: 25 påstande, du ikke skal tro på
Butikker og virksomheder prøver nogle gange at snige sig uden om dine rettigheder ifølge købeloven. Her er 25 svar på butikkernes forkerte påstande.

Få personlig rådgivning
Er din smartphone gået i stykker, og vil forhandleren ikke hjælpe dig? Er håndværkerens arbejde blevet dyrere end forventet? Vil flyselskabet ikke give dig kompensation, hvis flyet er forsinket? Forbrugerrådet Tænk kan give dig telefonrådgivning om dine rettigheder og vejlede dig om, hvor du kan få hjælp til at komme videre.
Bombarderet med reklamer?

Telefonsælgere: Hvem må ringe til dig?
Telefonsælgere, analyseinstitutter og hjælpeorganisationer har sikkert ringet til dig med et godt tilbud. Men må de det?

Sådan trækker du dit samtykke til markedsføring tilbage
Hvordan trækker du et samtykke til at modtage markedsføring tilbage? Og hvor klager du, hvis du modtager reklamer efter tilbagekaldelsen af samtykket?

Telefonsalg: Beskyt dit barns telefonnummer
Telefonsælgere og analyseinstitutter kan komme til at ringe til dit barn og sælge en vare. Men må sælgere godt kontakte dit barn over telefon?

Spam? Sådan undgår du uvelkomne reklamer
E-mails og sms’er med reklamer kan være spam, hvis du ikke selv har bedt om dem. Hvad gør du, når du modtager uønskede reklamer? Få hjælp til at håndtere spam.

Vil du have skriftlig rådgivning?
Hvad har du ret til, hvis din vare går i stykker? Hvordan er du stillet, hvis håndværkeren ikke lever op til sin del af aftalen? Medlemmer af Forbrugerrådet Tænk kan skrive til os og få rådgivning om købelov og markedsføring på skrift.