Kender du dine rettigheder som forbruger?
Forbrugerrådet Tænk arbejder for at sikre dine rettigheder, når du handler. Men kender du dine rettigheder, når du fx shopper online og ved du, hvordan du kan klage over varer eller tjenesteydelser? Læs mere her.

Rådgivning: Sådan kan vi hjælpe dig
Er du blevet snydt for dine rettigheder i butikken eller af falsk markedsføring? Få hjælp af Forbrugerrådet Tænk.

Medlem: Få udvidet rådgivning om dine rettigheder
Som medlem af Forbrugerrådet Tænk kommer du forrest i telefonkøen til vores rådgivning og kan få rådgivning på mail.

"Må forhandleren egentlig dét?"
Når du køber en vare, beskytter købeloven dig som forbruger. Og virksomheder kan ikke fravige købeloven med mindre det er til din fordel. De kan imidlertid godt tolke købeloven forkert, eller forsøge at snyde dig for dine rettigheder. Vi har samlet 25 ting, butikkerne typisk siger, når du klager over en vare - og de korrekte svar på dem.
Online shopping Dine rettigheder
Vi kan efterhånden købe næsten alt online. Derfor er det vigtigt, at du kender dine rettigheder.

Online shopping: Undgå at blive snydt på nettet
Nethandel gør det nemt at købe varer fra hele verden. Men digitale svindlere kan sidde klar bag skærmen. Få hjælp til at handle sikkert på internettet.

Online shopping uden for EU: Her er dine rettigheder
Billige varer er lette at finde i webbutikker i Kina, USA og andre lande uden for EU. Men se dig godt for, før du køber varer fra lande udenfor EU.

Online shopping i EU: Her er dine rettigheder
Handler du på nettet inden for EU, kan du få hjælp, hvis varen går i stykker. Det er bare ikke altid let at se, om du handler inden for EU's grænser.

Fortrydelsesret på nettet: Her er dine rettigheder
Shopper du i en dansk netbutik, har du 14 dages fortrydelsesret. Men kan du fortryde alle køb online? Og må du prøve varen, hvis du vil returnere den? Få hjælp her.