Få juridisk rådgivning hos Forbrugerrådet Tænk
Gå til hovedindhold

Få adgang til hele tænk.dk

Bliv medlem

Ikke medlem? Her kan du få rådgivning

Hvis du ikke er medlem af Forbrugerrådet Tænk, har du to muligheder for at få rådgivning. Se dem her.

Foto: Getty Images

Er du i tvivl, om du kan klage over dit ødelagte produkt - eller om du skal du betale, hvis håndværkeren kræver flere penge end aftalt? Vi kan tilbyde dig rådgivning, uanset om du er medlem eller ej.

Her kan du se, hvilke muligheder du har, hvis du ikke er medlem. 

1. Få rådgivning online

Få svar med det samme i vores online rådgivning. Via online rådgivningen kan du også få tilsendt en klageskabelon, hvis du har behov for at klage. 

Rådgivning: Dette kan vi hjælpe dig med

Forbrugerrådet Tænk hjælper dig, hvis du vil have rådgivning om:

  • Hvad har du ifølge købeloven ret til, hvis din vare går i stykker?
  • Hvad er din ret, hvis du har lavet en aftale for eksempel med en håndværker, et teleselskab eller en internetudbyder?
  • Hvilke gebyrer er rimelige?
  • Hvad gør du, hvis du er blevet narret ind i et abonnement?
  • Hvor kan du klage, hvis du er utilfreds med butikken eller hvis dit fly er forsinket eller aflyst?
  • Kan du fortryde dit køb i en butik?
  • Hvad gør du med dit køb, hvis butikken er gået konkurs?

Forbrugerrådet Tænk behandler ikke klagesager.

Før du kontakter os, kan du forsøge at løse problemet ved at kontakte butikken / forhandleren / håndværkeren.

Sådan klager du over en vare 

Få styr på dine rettigheder på taenk.dk 

Du kan ikke få rådgivning om:

Forbrugerrådet Tænk giver ikke telefonrådgivning om forsikringsaftaler, finansielle spørgsmål, handel mellem private og byggeentrepriser - for eksempel hvis du får bygget et hus.

Få hjælp til forsikringer 

Her er dine rettigheder, når du køber projektbolig 

Find en uafhængig, økonomisk rådgiver

Kun private kan få hjælp. Er du erhvervsdrivende, eller kommer du fra en forening eller organisation? Så henviser vi til de relevante brancheorganisationer.

Find brancheorganisationer på Dansk Erhvervs hjemmeside

Forbrugerrådet Tænk behandler ikke klagesager

Har du spørgsmål til en verserende klagesag i Center for Klageløsning eller Forbrugerklagenævnet, skal du kontakte dem.

Kontakt Center for Klageløsning eller Forbrugerklagenævnet via Klageportalen (kræver MitID)

2. Kontakt rådgivningen på mail

Er du ikke medlem af Forbrugerrådet Tænk, kan du få skriftlig rådgivning ved at bruge kontaktformularen nedenfor. 

Hvis du er medlem, kan du også få rådgivning over telefonen. Læs mere om rådgivning for medlemmer her.

Fx reklamation, fortrydelsesret, levering, handel på nettet eller andet.
Har virksomheden givet garanti?
Samtykke (valgfrit)
Ved at give dit samtykke accepterer du, at Forbrugerrådet Tænk må bruge dine indsendte kontaktoplysninger til at kontakte dig telefonisk og på mail med henblik på markedsføring af vores medlemskaber, medlemsfordele og arbejde generelt. Du kan til enhver tid let og gebyrfrit trække dit samtykke tilbage. Hvis du ønsker at gøre dette, skal du kontakte os på privatliv@fbr.dk. Tak for dit samtykke og din støtte til Forbrugerrådet Tænk.

Behandling af personoplysninger i forbindelse med din henvendelse

Ved at trykke ’Indsend” accepterer du, at Forbrugerrådet Tænk må opbevare og behandle de personoplysninger, du indsender i denne formular. Oplysningerne bruger Forbrugerrådet Tænk til et ikke-kommercielt formål, dvs. med det formål at sende dig svar, informationer eller lignende på din henvendelse. Du kan læse mere om, hvordan vi behandler dine personoplysninger i Forbrugerrådet Tænks privatlivspolitik her.