Medlemsfordel: Vi betaler dit klagegebyr
Klager du til Forbrugerklagenævnet, skal du først gennem en mægling, der koster 100 kroner. Det gebyr vil vi gerne dække for dig som medlem.
Du skal henvende dig til Forbrugerklagenævnet, hvis du fx vil klage over en defekt telefon eller jakke, og du ikke kan finde en løsning med virksomheden, der har solgt varen til dig.
Inden du kan klage til Forbrugerklagenævnet, skal du igennem en mægling mellem dig og den erhvervsdrivende i Mæglingsteamet for Forbrugerklager, der ligger i Nævnenes Hus. Det skal du som forbruger betale 100 kr. for.
Lykkes det ikke her at nå en løsning, skal du betale endnu et gebyr på 400 kr. for at få sagen behandlet for nævnet.
Forbrugerrådet Tænk mener ikke, at mæglings-gebyret på 100 kr. er fair, fordi det kan holde dig fra at klage, selv om du har en god sag.
Derfor tilbyder vi at betale gebyret for vores medlemmer, hvis de klager. Det eneste du skal gøre, er at skrive til os på mail og give os de informationer du kan se her nedenfor.
Sådan gør du
Send nedenstående oplysninger til mailadressen: klagegebyr@fbr.dk
- Dit fornavn og efternavn
- Din adresse
- Dit telefonnummer
- Din mailadresse
- Dit medlemsnummer
- Dokumentation for betaling af gebyret (for eksempel den kvittering du har fået efter at have betalt online)
- Dit konto- og registreringsnummer (så vi kan sætte pengene ind)
Er du i tvivl, så kontakt vores medlemsservice på telefon 7741 7741