Få hjælp til at skrive et klagebrev | Forbrugerrådet Tænk: Vi tænker, før du handler Gå til hovedindhold

Få adgang til alt indhold på tænk.dk, medlemsmagasinet og meget mere.

Bliv medlem

Medlemsfordel: Få hjælp til at skrive et klagebrev

Hvordan skriver du en klage til en butik, virksomhed eller forhandler, hvis din vare ikke virker? Hvad skal der stå i klagen? Få hjælp til at skrive en klage, så du kan bruge din reklamationsret.

Brug reklamationsretten: Skriv en klage

  • Virker din nye smartphone ikke?
  • Kan butikken ikke reparere en fejl på dit fjernsyn?
  • Vil butikken ikke hjælpe dig, fordi lynlåsen i dine nye bukser ikke virker?

Så kan du klage til butikken eller virksomheden. Reklamationsretten giver dig nemlig lov til at klage over et køb i 2 år, efter du har købt varen.

Klager du, er det en god ide at gøre det på skrift - så har du nemlig bevis for, at du har klaget, hvis du senere er nødt til at klage videre til Forbrugerklagenævnet eller et andet anke- eller klagenævn.

Sådan gør du

Forbrugerrådet Tænk har lavet en skabelon til et klagebrev til dig, der er medlem af Forbrugerrådet Tænk.

Skabelonen er let at udfylde med detaljer om dit køb.

Du modtager efterfølgende en mail, som enten kan sendes, som den er, eller du kan bruge den som et eksempel på, hvad du kan skrive i din klage. Herefter kan du tage klagen med ned i butikken eller sende den som e-mail til forhandleren.

Kvitteringer, billeder, mailkorrespondance med forhandleren og andre bilag eller yderlige informationer kan du eventuelt vedlægge klageteksten.

Log ind eller bliv medlem

Få adgang til alle test på taenk.dk, det månedlige medlemsmagasin, juridisk rådgivning og meget mere.