Forbrugerrådet Tænk

Få testresultater, anbefalinger og hjælp til køb

Bliv medlem

Social

Titel

Hvor meget fiskeolie skal du tage?

Fiskeolie indeholder sunde fedtsyrer, men hvor mange kapsler skal du tage? Forbrugerrådet Tænks test viser store forskelle på indhold af fedtsyrer i fiskeolier.
Af Lars Nøhr Andresen
7. Februar 2019
Foto: Thomas Dahl

Fiskeolie: Store forskelle på indhold af fedtsyrer

Fiskeoliens sundhedseffekt kommer fra fedtstyrerne EPA og DHA.

Tager du den daglige anbefalede dosis, er der stor forskel på, hvor stor mængde af de gavnlige fedtsyrer.

Indtaget af fedtsyrer afhænger i høj grad af, hvilken fiskeolie du har købt.

Hvordan vælger du den rigtige fiskeolie, og hvor meget fiskeolie skal du tage?

Sundhedseffekten af fiskeolierne kræver som minimum 250 mg EPA og 250 mg DHA om dagen.

Ifølge lektor på Institut for Idræt og Ernæring på Københavns Universitet, Lotte Lauritzen, er der god grund til at gå efter den olie, der har den største mængde af EPA og DHA.

Spis gerne mere end 250 mg…

Få fuld adgang til taenk.dk

Bliv medlem for 54 kr./måneden:

  • Find de bedste produkter

  • Undgå at blive snydt

  • Få mere end 150 uvildige test

  • Modtag medlemsmagasin

  • Få hjælp før, under og efter køb