Rådgivning: Sådan kan vi hjælpe dig | Forbrugerrådet Tænk
Gå til hovedindhold

Få adgang til alt indhold på tænk.dk, medlemsmagasinet og meget mere.

Bliv medlem

Rådgivning: Sådan kan vi hjælpe dig

Er du blevet snydt for dine rettigheder i butikken eller af falsk markedsføring? Få hjælp af Forbrugerrådet Tænk.

Getty Images
Kvinde sidder headphones på og rådgiver om rettigheder

Er din smartphone gået i stykker, og vil forhandleren ikke hjælpe dig? Er håndværkerens arbejde blevet dyrere end forventet? Vil flyselskabet ikke give dig kompensation, hvis flyet er forsinket?

Forbrugerrådet Tænk kan give dig rådgivning om dine rettigheder og vejlede dig om, hvor du kan få hjælp til at komme videre.

Her er dine muligheder for at få hjælp

Rådgivning: Dette kan vi hjælpe dig med

Forbrugerrådet Tænk hjælper dig, hvis du vil have rådgivning om:

  • Hvad har du ifølge købeloven ret til, hvis din vare går i stykker?
  • Hvad er din ret, hvis du har lavet en aftale for eksempel med en håndværker, et teleselskab eller en internetudbyder?
  • Hvilke gebyrer er rimelige?
  • Hvad gør du, hvis du er blevet narret ind i et abonnement?
  • Hvor kan du klage, hvis du er utilfreds med butikken eller hvis dit fly er forsinket eller aflyst?
  • Kan du fortryde dit køb i en butik?
  • Hvad gør du med dit køb, hvis butikken er gået konkurs?

Forbrugerrådet Tænk behandler ikke klagesager.

Før du kontakter os, kan du forsøge at løse problemet ved at kontakte butikken / forhandleren / håndværkeren.

Sådan klager du over en vare 

Få styr på dine rettigheder på taenk.dk 

Du kan ikke få rådgivning om:

Forbrugerrådet Tænk giver ikke telefonrådgivning om forsikringsaftaler, finansielle spørgsmål, handel mellem private og byggeentrepriser - for eksempel hvis du får bygget et hus.

Få hjælp til forsikringer 

Her er dine rettigheder, når du køber projektbolig 

Find en uafhængig, økonomisk rådgiver

Kun private kan få hjælp. Er du erhvervsdrivende, eller kommer du fra en forening eller organisation? Så henviser vi til de relevante brancheorganisationer.

Find brancheorganisationer på Dansk Erhvervs hjemmeside

Forbrugerrådet Tænk behandler ikke klagesager

Har du spørgsmål til en verserende klagesag i Center for Klageløsning eller Forbrugerklagenævnet, skal du kontakte dem.

Kontakt Center for Klageløsning eller Forbrugerklagenævnet via Klageportalen (kræver NemID)

Vil du læse hele artiklen nu?

Få adgang til denne artikel og hele tænk.dk – inklusive mere end 150 test – for kun 65 kr. om måneden.

Spar 10 % og få adgang i et helt år for kun 695 kr.

Allerede medlem?