TEST Forsikringspakker - her får du mest for pengene🗂️
Gå til hovedindhold

Få adgang til alt indhold på tænk.dk, medlemsmagasinet og meget mere.

Bliv medlem

Test: Forsikringspakker

Hvilket forsikringsselskab er det billigste og bedste for dig, der vil at samle dine forsikringer i ét selskab? Se testresultatet her.

Testet d. 22. juni 2023

Vil du læse mere nu?

Få adgang til alle test og artikler på tænk.dk for kun 65 kr. om måneden.

Spar 10 % og få adgang i et helt år for kun 695 kr.

Allerede medlem?

Om testen af
Forsikringspakker

For mange er det nemmere, at have forsikringerne samlet i ét selskab – og nogle forsikringsselskaber tilbyder også samlerabat, hvis du samler dine forsikringer hos dem.

I testen af forsikringspakker kan du se, i hvilket forsikringsselskab du får mest for dine penge, hvis du samler dine forsikringer.

Vi har følgende forsikringer med i de forsikringspakker, vi har testet:

  • Indboforsikring
  • Husforsikring
  • Bilforsikring
  • Ulykkesforsikring

Mød den ansvarlige for testen af forsikringspakker

Sissel Anker Nielsen

Emil Rosager Schaarup

Projektleder
Test og analyse

Sådan har vi testet forsikringspakker

  • Vi har testet pris, selvrisiko, forsikringsdækning, kundetilfredshed og sager i Ankenævnet for Forsikring for ”forsikringspakker” bestående af fire typiske skadesforsikringer:

    • Bilforsikring
    • Husforsikring
    • Indboforsikring
    • Ulykkesforsikring.

    Vi har testet i alt 15 forsikringsselskaber med priser og forsikringsvilkår gældende i juni 2023. Pris og dækning har vi hentet fra sammenligningsportalen Forsikringsguiden.dk samt ved kontakt til forsikringsselskaberne.

  • Vi har indhentet priser for i alt 15 forskellige cases, som er udvalgt således, at de tilsammen giver et billede af den typiske forbruger, som skal forsikre sit indbo, bil, person og hus.

    Det er ikke muligt i en test at analysere, hvilket forsikringsselskab der for samtlige forbrugere og situationer vil være bedst og billigst. Testresultaterne giver et generelt billede af hvert forsikringsselskabs generelle prisniveau

    Beregnet pris for forsikringspakkerne i testen er altså summen af priser for de fire forsikringer (bilforsikring, husforsikring, indboforsikring og ulykkesforsikring) inklusiv eventuel samlerabat.

    Beregnet selvrisiko for forsikring af bil, hus og indbo er den selvrisiko, hos de enkelte forsikringsselskaber, der ligger tættest muligt på nogle forskellige forudsatte selvrisici i de 15 cases.

    Der er ingen selvrisiko for ulykkesforsikring. Beregningerne er alle et simpelt gennemsnit af i alt 15 cases.

  • Vi har først og fremmest taget udgangspunkt i den beregnede dækningsscore fra forsikringsguiden.dk. Dækningsscoren beregnes på baggrund af et sammenligningsgrundlag, som er et udsnit af de vigtigste forsikringsvilkår.

    De dækninger og tilvalg, der betyder mest for den almindelige forbruger vægter højest. Det er oftest de dækninger, som har de højeste og/eller hyppigste erstatninger, dvs. hvor du som kunde oplever det største tab, eller hvor skaden sker ofte.

    Ud fra den beregnede dækningsscore har vi lavet en samlet helhedsbedømmelse af de fire forsikringsprodukter ved samlet køb i hver af de 15 forsikringsselskaber.

    Bedømmelserne af forsikringsvilkårene er generelt meget ens, men du skal bemærke, at der for to ens bedømmelser som fx. ”Middel” kan være mindre forskelle i dækning, hvilket er afspejlet i Samlet bedømmelse i pct. Bedømmelsen af de forskellige dækningsforehold sker således, at der er et sammenfald mellem priser og dækningsforhold for de produktvarianter, der indgår i testen.

    Testresultaterne giver derfor et generelt billede af hvert forsikringsselskabs forsikringsvilkår.

  • Vi har medtaget testparametrene kundetilfredshed og klager i Ankenævnet for Forsikring, hvor forbrugeren har fået helt eller delvist medhold.

    Det er typisk, når skaden er sket, at forbrugeren er i kontakt med sit forsikringsselskab, og det er derfor afgørende, at forbrugeren i denne situation oplever en god kvalitet i sagsbehandlingen af skadesanmeldelsen.

    Kundetilfredshed er målt af det uafhængige analysebureau EPSI.

    • Pris og selvrisiko: 35%
    • Forsikringsdækning: 55%
    • Kundetilfredshed: 5%
    • Ankenævnssager: 5%

Læs mere om forsikringer

Få gode råd til at vælge den rigtige forsikring.