Forbrugerrådet Tænk henter ny direktør i Dansk Flygtninghjælp

Forbrugerrådet Tænks nye direktør, Anette Christoffersen, kommer fra en stilling som national direktør i Dansk Flygtningehjælp. Hun tiltræder i sit nye job den 15. august.
31. Maj 2018

Efter sommerferien skal Forbrugerrådet Tænk have ny direktør. Det bliver Anette Christoffersen, der har stor ledelseserfaring, politisk erfaring og fokus på folkelig opbakning  med sig fra sin nuværende stilling som national direktør i Dansk Flygtningehjælp.

”Jeg glæder mig meget til at arbejde for en så dygtig, indflydelsesrig og relevant organisation som Forbrugerrådet Tænk”, siger Anette Christoffersen.

”Med en sådan organisation i ryggen kan vi danskere være mere trygge i vores forbrug. Der kommer  selvfølgelig hele tiden nye, store udfordringer på området, og derfor bliver det en vigtig opgave for mig at være med til at sikre, at Forbrugerrådet Tænk er gearet til at tackle også dem.”

Hun afløser Lars Pram, der efter 4,5 år i direktørstolen hos Forbrugerrådet Tænk nu er blevet direktør i Dansk Sygeplejeråd.

”Forbrugerrådet Tænks DNA er forbrugerpolitik, og de grundige og uvildige test er noget af det, der skal sikre værdi hos danske forbrugere, så flere kan se nytten i at styrke organisationen gennem et medlemskab.  Jeg vil arbejde for, at den gode udvikling, Forbrugerrådet Tænk i de seneste år er kommet ind i, kan fortsætte i årene fremover,” siger hun.

Brænder for at gøre en forskel

Anette Christoffersen har i gennem mange år bestridt flere forskellige lederjob i ind- og udland hos Dansk Flygtningehjælp. I sit seneste job har hun haft ansvar for 45 ledere, 800 medarbejdere og 8.000 frivillige samt et budget på mere end en halv milliard kroner.

”Jeg føler mig overbevist om, at vi får en meget kvalificeret direktør i Anette. Hun har et stærkt værdigrundlag, et stort drive og brænder virkelig for at gøre en synlig forskel for alle forbrugere. Hendes baggrund fra en medlemsbåret og politisk styret organisation gør, at hun har en god forståelse for vores opgave og mission i forbrugernes tjeneste,” siger Forbrugerrådet Tænks formand, Anja Philip, og fortsætter:

”Hun har også vist flotte forretningsmæssige og økonomiske resultater hos Dansk Flygtningehjælp. Jeg mener derfor, at Anette har de rette kompetencer til at styrke vores organisation og dermed gavne forbrugernes forhold både i Danmark og i udlandet.”

Blå bog

Anette Christoffersen er 52 år. Hun er gift, bor i Dragør og har to drenge på henholdsvis 13 og 16 år. Hun er ivrig løber og cyklist. Hun er uddannet cand.mag. i litteraturhistorie og italiensk fra Aarhus Universitet i 1994.

2010 – nu: Direktør for Dansk Flygtningehjælps samlede indsats i Danmark

2007 – 2010: Chef for Danish Demining Group

2004 – 2006: Nødhjælpschef, Dansk Flygtningehjælp

2003 – 2004: Europachef, Dansk Flygtningehjælp