Analyser og undersøgelser | Forbrugerrådet Tænk
Gå til hovedindhold

Få adgang til hele tænk.dk

Bliv medlem

Analyser og undersøgelser

Mor og søn i køkken i halvmørke på grøn baggrund

Forbrugerpanel om stigende forbrugerpriser

Forbrugerpanelet har svaret på spørgsmål om, hvordan de stigende forbrugerpriser påvirker dem og deres privatøkonomi.

Læs mere her
hylder i et supermarked

Forbrugerbarometret om mad og bæredygtighed

Forbrugerbarometret om mad og bæredygtighed er en årlig tilbagevendende undersøgelse, hvori vi følger udviklingen i danskernes indkøbsvaner og med et særligt fokus på den rolle som bæredygtighed spiller for den enkelte forbruger

Se hele analysen her
danskere på cykel i Nyhavn

Danskernes holdning til klimavenlige valg i hverdagen

Formålet med analysen var at afdække holdningen blandt danskerne, når det kommer til en række spørgsmål relateret til klima og klimavenlige valg i hverdagen.

Se hele analysen her
Ungt menneske går med en shoppingpose på trappe

Danskernes brug af rentefrie udskudte og opdelte betalinger

Undersøgelse af danskernes brug af rentefri udskudte og opdelte betalinger udarbejdet for Forbrugerrådet Tænk med støtte fra TrygFonden.

Se hele analysen her
grapefrugt over indkøbsvogn

Analyseopsamling om børn og børnefamiliers mad- og indkøbsvaner

Analyse af børnefamiliers viden, vaner og holdninger til mad og indkøb i forhold til bl.a. sundhed, bæredygtighed, klima og bælgfrugter.

Se hele analysen her
Hånd holder cremekrukke

Danskernes holdning til PFAS

Formålet med rapporten var at afdække holdningen blandt danskerne til PFAS/fluorstoffer i forbrugerprodukter.

Se hele analysen her
tom indkøbsvogn

Danskernes holdning til statskontrolleret klimamærke

Formålet med rapporten er at afdække holdningen blandt danskerne til et statskontrolleret klimamærke, der skal gøre det nemmere for forbrugerne at vælge mere klimavenlige fødevarer.

Se hele analysen her

Tøjspild

Undersøgelse gennemført i forbindelse med projektet Sammen mod tøjspild, som Salling Fondene har finansieret, og som Forbrugerrådet Tænk står bag. 

Se hele analysen her