Få rådgivning om dine rettigheder
Er du blevet snydt for dine rettigheder i butikken eller af falsk markedsføring? Få hjælp af Forbrugerrådet Tænk.

Er din smartphone gået i stykker, og vil forhandleren ikke hjælpe dig? Er håndværkerens arbejde blevet dyrere end forventet? Vil flyselskabet ikke give dig kompensation, hvis flyet er forsinket?
Forbrugerrådet Tænk kan give dig telefonrådgivning om dine rettigheder og vejlede dig om, hvor du kan få hjælp til at komme videre.
Som medlem af Forbrugerrådet Tænk kommer du forrest i telefonkøen, og du kan få rådgivning via mail.
Rådgivning: Dette kan vi hjælpe dig med
Forbrugerrådet Tænk hjælper dig, hvis du vil have rådgivning om:
- Hvad har du ifølge købeloven ret til, hvis din vare går i stykker?
- Hvad er din ret, hvis du har lavet en aftale for eksempel med en håndværker, et teleselskab eller en internetudbyder?
- Hvilke gebyrer er rimelige?
- Hvad gør du, hvis du er blevet narret ind i et abonnement?
- Hvor kan du klage, hvis du er utilfreds med butikken eller hvis dit fly er forsinket eller aflyst?
- Kan du fortryde dit køb i en butik?
- Hvad gør du med dit køb, hvis butikken er gået konkurs?
Forbrugerrådet Tænk behandler ikke klagesager.
Før du kontakter os, kan du forsøge at løse problemet ved at kontakte butikken / forhandleren / håndværkeren.
Kontakt rådgivningen
Er du ikke medlem af Forbrugerrådet Tænk, kan du kontakte vores telefonrådgivning alle hverdage mellem klokken 9 og klokken 11. Ring til os på telefon 77 41 77 41 (tast 2 i menuen).
Som medlem af Forbrugerrådet Tænk, kan du få rådgivning via e-mail, og du kommer forrest i telefonkøen, når du ringer til os. Find det telefonnummer, du kan bruge som medlem her.