Rådgivning: Sådan kan vi hjælpe dig
Er du blevet snydt for dine rettigheder i butikken eller af falsk markedsføring? Få hjælp af Forbrugerrådet Tænk.
Er din smartphone gået i stykker, og vil forhandleren ikke hjælpe dig? Er håndværkerens arbejde blevet dyrere end forventet? Vil flyselskabet ikke give dig kompensation, hvis flyet er forsinket?
Forbrugerrådet Tænk kan give dig rådgivning om dine rettigheder og vejlede dig om, hvor du kan få hjælp til at komme videre.
Her er dine muligheder for at få hjælp
Rådgivning: Dette kan vi hjælpe dig med
Forbrugerrådet Tænk hjælper dig, hvis du vil have rådgivning om:
- Hvad har du ifølge købeloven ret til, hvis din vare går i stykker?
- Hvad er din ret, hvis du har lavet en aftale for eksempel med en håndværker, et teleselskab eller en internetudbyder?
- Hvilke gebyrer er rimelige?
- Hvad gør du, hvis du er blevet narret ind i et abonnement?
- Hvor kan du klage, hvis du er utilfreds med butikken eller hvis dit fly er forsinket eller aflyst?
- Kan du fortryde dit køb i en butik?
- Hvad gør du med dit køb, hvis butikken er gået konkurs?
Forbrugerrådet Tænk behandler ikke klagesager.
Før du kontakter os, kan du forsøge at løse problemet ved at kontakte butikken / forhandleren / håndværkeren.
Du kan ikke få rådgivning om
I rådgivningen kan vi ikke hjælpe dig med forsikringsaftaler, finansielle spørgsmål, handel mellem private og byggeentrepriser - for eksempel hvis du får bygget et hus.
Vi har til gengæld skrevet nogle gode artikler, der hjælper dig på rette vej:
Vi rådgiver kun forbrugere
Kun private kan få hjælp. Er du erhvervsdrivende, eller kommer du fra en forening eller organisation? Så henviser vi til de relevante brancheorganisationer.
Forbrugerrådet Tænk behandler ikke klagesager
Har du spørgsmål til en verserende klagesag i Center for Klageløsning eller Forbrugerklagenævnet, skal du kontakte dem.
Kontakt Center for Klageløsning eller Forbrugerklagenævnet via Klageportalen (kræver MitID)