Forbrugerrådet Tænk

Få testresultater, anbefalinger og hjælp til køb

Bliv medlem

Titel

Få rådgivning om dine rettigheder

Er du blevet snydt for dine rettigheder i butikken eller af falsk markedsføring? Få hjælp af Forbrugerrådet Tænk.
Undgaa snyd - faa raadgivning af Forbrugerraadet Taenk
Foto: Forbrugerrådet Tænk

Få svar på dit spørgsmål med det samme

Er du i tvivl om dine rettigheder i en konkret sag?

Få rådgivning om købelov og markedsføring online nu - du kan også få hjælp til at skrive et klagebrev.

Forbrugerrådet Tænk rådgiver om købeloven og markedsføring

Er din smartphone gået i stykker, og vil forhandleren ikke hjælpe dig? Er håndværkerens arbejde blevet dyrere end forventet? Vil flyselskabet ikke give dig kompensation, hvis flyet er forsinket?

Forbrugerrådet Tænk kan give dig telefonrådgivning om dine rettigheder og vejlede dig om, hvor du kan få hjælp til at komme videre.

Som medlem af Forbrugerrådet Tænk kommer du forrest i telefonkøen, og du kan få rådgivning via mail.

Medlem: Her er dit medlemstelefonnummer

Ikke medlem? Bliv medlem nu og kom forrest i telefonkøen

Rådgivning: Dette kan vi hjælpe dig med

Forbrugerrådet Tænk hjælper dig, hvis du vil have rådgivning om:

  • Hvad har du ifølge købeloven ret til, hvis din vare går i stykker?
  • Hvad er din ret, hvis du har lavet en aftale for eksempel med en håndværker, et teleselskab eller en internetudbyder?
  • Hvilke gebyrer er rimelige?
  • Hvad gør du, hvis du er blevet narret ind i et abonnement?
  • Hvor kan du klage, hvis du er utilfreds med butikken eller hvis dit fly er forsinket eller aflyst?
  • Kan du fortryde dit køb i en butik?
  • Hvad gør du med dit køb, hvis butikken er gået konkurs?

Forbrugerrådet Tænk behandler ikke klagesager.

Før du kontakter os, kan du forsøge at løse problemet ved at kontakte butikken / forhandleren / håndværkeren.

Sådan klager du over en vare

Få styr på dine rettigheder på taenk.dk

Kontakt rådgivningen

Er du ikke medlem af Forbrugerrådet Tænk, kan du kontakte vores telefonrådgivning alle hverdage mellem klokken 9 og klokken 11. Ring til os på telefon 77 41 77 41 (tast 2 i menuen).

Som medlem af Forbrugerrådet Tænk, kan du få rådgivning via e-mail, og du kommer forrest i telefonkøen, når du ringer til os.

Du kan ikke få rådgivning om:

Forbrugerrådet Tænk giver ikke telefonrådgivning om forsikringsaftaler, finansielle spørgsmål, handel mellem private og byggeentrepriser - for eksempel hvis du får bygget et hus.

Få hjælp til forsikringer

Her er dine rettigheder, når du køber projektbolig

Find en uafhængig, økonomisk rådgiver

Kun private kan få hjælp. Er du erhvervsdrivende, eller kommer du fra en forening eller organisation? Så henviser vi til de relevante brancheorganisationer.

Find brancheorganisationer på Dansk Erhvervs hjemmeside

Forbrugerrådet Tænk behandler ikke klagesager

Har du spørgsmål til en klagesag i Center for Klageløsning eller Forbrugerklagenævnet, skal du kontakte dem.

Kontakt Center for Klageløsning eller Forbrugerklagenævnet via Klageportalen (kræver NemID)