Forbrugerrådet Tænk

Få testresultater, anbefalinger og hjælp til køb

Bliv medlem

Social

Titel

Klag og få betalt dit gebyr

Klager du til Forbrugerklagenævnet, skal du først gennem en mægling, der koster 100 kroner. Det gebyr vil vi gerne dække for dig som medlem.
Af David Bergeon
16. Marts 2016
Klag og få betalt dit gebyr
Foto: iStock

Få dækket dit klagegebyr

Forbrugerklagenævnet skal du henvende dig til, hvis du for eksempel vil klage over en defekt telefon eller jakke, og du ikke kan finde en løsning med virksomheden, der har solgt varen til dig.

Inden du kan klage til Forbrugerklagenævnet, skal du igennem en mægling mellem dig og den erhvervsdrivende i Center for Klageløsning, der ligger i Nævnenes Hus. Det skal du som forbruger betale 100 kr. for.

Lykkes det ikke her at nå til en løsning, skal du betale endnu et gebyr på 400 kr. for at få sagen behandlet for nævnet.

Forbrugerrådet Tænk mener ikke, at mæglings-gebyret på 100 kr. er fair, fordi det kan holde dig fra at klage, selv om du har en god sag.

Derfor tilbyder vi at betale gebyret for vores medlemmer, hvis de klager.

Få pengene tilbage

Hvis du er medlem, og du vil klage til Forbrugerklagenævnet, så betaler vi gebyret på 100 kroner.

Send nedenstående oplysninger til mailadressen: klagegebyr@fbr.dk

  • Dit fornavn og efternavn
  • Din adresse
  • Dit telefonnummer
  • Din mailadresse
  • Dit medlemsnummer
  • Dokumentation for betaling af gebyret (for eksempel den kvittering du har fået efter at have betalt online)
  • Dit konto- og registreringsnummer (så vi kan sætte pengene ind)

Er du i tvivl, så kontakt vores rådgivning på telefon 7741 7741

Bliv medlem og spar gebyret

Vil du gerne klage, men er du endnu ikke er medlem af Forbrugerrådet Tænk, kan du melde dig ind, og sende gebyrregningen til os.

Tryk her for at blive medlem

 

Medlemskabet giver dig blandt andet adgang til alle vores test, guides og medlemsblad Forbrugerrådet Tænk.