Forbrugerrådet Tænk har fået ny direktør

Den 38-årige Mads Reinholdt er ny direktør i Forbrugerrådet Tænk. Han kommer fra en stilling som sekretariatschef i fagforeningen Socialpædagogerne.
6. Januar 2020
Mads Reinholdt

Mads Reinholdt tiltræder i marts som ny direktør i Forbrugerrådet Tænk. Den 38-årige cand.scient.pol er hentet hos Socialpædagogerne og har der skabt flotte resultater i en medlemsorganisation med stor politisk bevågenhed. Ifølge Mads Reinholdt er forbrugernes sag så aktuel som nogensinde.

“Jeg glæder mig rigtig meget til at begynde hos Forbrugerrådet Tænk og arbejde for at skabe konkrete forbedringer for forbrugerne. I en tid, hvor den grønne omstilling for alvor står for døren, hvor vi alle handler på tværs af landegrænser, hvor vores persondata er i spil hele tiden, og hvor problematisk kemi i mange produkter fortsat er et problem, har jeg svært ved at forestille mig en mere meningsfuld opgave end at arbejde for stærke rettigheder og muligheder for forbrugerne,” siger Mads Reinholdt.

Han har noteret sig, at han kommer til en organisation, der står et godt sted allerede.

”Forbrugerrådet Tænk er en unik samfundsaktør i Danmark med en høj troværdighed, som der skal værnes om. Organisationen står på et stærkt fundament med et stigende medlemstal og en rigtig og ambitiøs strategi. Alle organisationer - også Forbrugerrådet Tænk – skal fortsat udvikles og fremtidssikres, så de kan leve op til medlemmernes og omverdenens forventninger. Den opgave glæder jeg mig til," siger Mads Reinholdt.

Ifølge formand for Forbrugerrådet Tænk, Anja Philip, er Mads Reinholdt et godt match for forbrugernes interesseorganisation.

”Mads brænder åbenlyst for at forbedre forbrugernes forhold i de komplekse valg, som vi dagligt står i, hvor mange globale dagsordener som bl.a. bæredygtighed, digitalisering, sundhed trænger sig på. Og så brænder han for opgaven med at føre vores organisation videre frem ad de gode spor, der er lagt i forhold til både vores personlige medlemmer, vores medlemsorganisationer og vores mange andre interessenter.  Mads kommer med fine meritter fra en tilsvarende medlemsorganisation og har de ledelsesmæssige og menneskelige kvaliteter, der skal til for at blive en god direktør for forbrugernes interesseorganisation,” siger Anja Philip.

Mads Reinholdt:

• 38 år
  • Kandidat i statskundskab fra Københavns Universitet (2009) og har en HD i Organisation og Ledelse fra CBS (2014).
  • Kommer fra en stilling som sekretariatschef i fagforeningen Socialpædagogerne og har tidligere arbejdet i i blandt andet Dansk Standard og Europa-Parlamentet.
  • Bor i Vanløse med sin kone Stine Hedekær Reinholdt og deres tre små børn.

Forbrugerrådet Tænk:

Forbrugerrådet Tænk er forbrugernes medlemsorganisation, der arbejder for, at det skal være let at træffe et godt valg som forbruger. Forbrugerrådet Tænk har omkring 83.000 personlige medlemmer og desuden 28 medlemsorganisationer og forbrugergrupper.

Forbrugerrådet Tænk tester hvert år tusindvis af produkter grundigt og videnskabeligt. Testene offentliggøres i medlemsmagasinet Forbrugerrådet Tænk, på taenk.dk og i det privatøkonomiske magasin Forbrugerrådet Tænk Penge.

Forbrugerrådet Tænk repræsenterer forbrugerne i omkring 300 danske og internationale organisationer, råd, nævn og udvalg.