Forbrugerrådet Tænk

Få testresultater, anbefalinger og hjælp til køb

Bliv medlem

Advarselsmeddelelse

  • Du skal logge ind ind for at se webformen

Social

Titel

Reklamation: Få hjælp til at skrive et klagebrev

Hvordan skriver du en klage til en butik, virksomhed eller forhandler, hvis din vare ikke virker? Hvad skal der stå i klagen? Få hjælp til at skrive en klage, så du kan bruge din reklamationsret.

Brug reklamationsretten: Skriv en klage

  • Virker din nye smartphone ikke?
  • Kan butikken ikke reparere en fejl på dit fjernsyn?
  • Vil butikken ikke hjælpe dig, fordi lynlåsen i dine nye bukser ikke virker?

Så kan du klage til butikken eller virksomheden. Reklamationsretten giver dig nemlig lov til at klage over et køb i 2 år, efter du har købt varen.

Klager du, er det en god ide at gøre det på skrift - så har du nemlig bevis for, at du har klaget, hvis du senere er nødt til at klage videre til Forbrugerklagenævnet eller et andet anke- eller klagenævn.

Forbrugerrådet Tænk har lavet en skabelon til et klagebrev til dig, der er medlem af Forbrugerrådet Tænk. Skabelonen er let at udfylde, og du kan enten sende den, som den er, eller du kan bruge den som et eksempel på, hvad du skal skrive i din klage.

Klageskabelonen skal du udfylde med detaljer om dit køb, og så får du klagen tilsendt per e-mail. Herefter kan du tage klagen med ned i butikken eller sende den som e-mail til forhandleren.

Kvitteringer, billeder, mailkorrespondance med forhandleren og andre bilag eller yderlige informationer kan…

Få adgang til mere rådgivning

Log ind eller bliv medlem

Undgå at blive snydt med hjælp fra Forbrugerrådet Tænks rådgivning om købeloven, reklamationsret og markedsføring.

Medlemsrådgivningen giver adgang til udvidet rådgivning: Medlemmer kommer altid forrest i telefonkøen, har adgang til længere åbningstid og har mulighed for at få skriftlig hjælp.