Tusinder melder sig i kampen for Forbrugerrådet Tænk Gå til hovedindhold

Få adgang til alt indhold på tænk.dk, medlemsmagasinet og meget mere.

Tusinder af forbrugere melder sig i kampen for Forbrugerrådet Tænk

Flere end 10.000 danskere har på få dage støttet op om Forbrugerrådet Tænk ved at skrive under på en underskriftsindsamling for at få besparelserne på forbrugerorganisationens grundbevilling taget af bordet.

· 21. september 2017
Vi tager kampen for dig bevar forbrugernes stemme

Over 10.000 danskere har på få dage vist deres støtte til Forbrugerrådet Tænk, der risikerer en stor besparelse på næste års finanslov. I kølvandet på regeringens finanslovsudspil, der lægger op til at skære næsten en tredjedel af Forbrugerrådet Tænks grundbevilling, blev en underskriftsindsamling sat i søen i sidste uge. Onsdag rundede antallet af underskrifter 10.000, og underskrifterne tikker fortsat ind.

”Vi er meget overvældede over den store opbakning, vi har mærket fra danske forbrugere siden finanslovsforslaget blev fremsat. De mange underskrifter viser, at der er massiv opbakning til, at der fortsat skal være penge på finansloven til at sørge for uvildig og uafhængig forbrugeroplysning til alle danskere og til, at forbrugerne har en samlet stemme, der taler deres sag i medierne og i den offentlige debat”, siger Anja Philip, formand for Forbrugerrådet Tænk.

Regeringens finanslovsforslag lægger netop op til at skære på den del af Forbrugerrådet Tænks grundbevilling, der går til at oplyse forbrugerne og være forbrugernes stemme i den offentlige debat.

”Hvis besparelserne bliver en realitet, vil vi ikke i samme grad kunne kæmpe for forbrugeren i den offentlige debat og fortælle om forbrugernes rettigheder, og vi vil heller ikke kunne hjælpe alle de danskere, der ringer ind og har brug for rådgivning. Vores forbrugerrådgivning blev sidste år kontaktet af 13.000 forbrugere, der efterspurgte hjælp, råd og vejledning, så der er stort behov for vores arbejde for alle danskere”, siger Anja Philip.