Webinar: Hvad skal jeg gøre, når noget går galt på flyrejsen?
Få hjælp til dine rettigheder og klagemuligheder, når flyrejsen ikke går som planlagt. Se medlemswebinar om flyrejser.
Flyet er aflyst eller forsinket. Din bagage er ødelagt, forsvundet eller forsinket. Flyselskabet er gået konkurs. Du bliver afvist på grund af et overbooket fly. Flyselskabet tilbyder klimakompensation for din rejse.
I Forbrugerrådet Tænk får vi rigtig mange spørgsmål om alle de ting, der kan gå galt under og efter en flyrejse, og om man kan stole på selskabernes grønne løfter.
Til dette medlemswebinar kan du få hjælp af vores ekspert i rejser og rettigheder, Vagn Jelsøe, så du ved hvad du skal være opmærksom på, når årets sommerferie ikke går som planlagt.
Vagn vil også give gode råd til, hvad du skal være opmærksom på, når du skal købe dine næste flyrejse. Er det fx bedre at gå efter flyselskaber, der har tilbud om klimakompensation eller grønne brændstoffer?
Webinaret er for medlemmer af Forbrugerrådet Tænk.
Webinaret blev sendt live mandag den 24. juni - se optagelsen af webinaret her:
Vil du læse mere nu?
Få adgang til alle test og artikler på tænk.dk for kun 65 kr. om måneden.
Spar 10 % og få adgang i et helt år for kun 695 kr.
Hvem kan du møde?
Mød Vagn Jelsøe, chefkonsulent i Forbrugerpolitisk center i Forbrugerrådet Tænk. Vagn Jelsøe har i mange år beskæftiget sig med forbrugerrettigheder indenfor fly- og pakkerejser.
Datoen for min flyafgang er blevet ændret: Hvad skal jeg gøre?
Aflyst fly: Skal flyselskabet eller rejsebureauet betale kompensation?
Flyselskaber bør automatisk udbetale kompensation ved forsinkelser og aflysninger
Vi mener, at flyselskaberne skal påkræves automatisk at udbetale kompensationen og refusion til de aflysningsramte og forsinkede passagerer.