Medlemmerne spørger: Kan jeg få pengene tilbage, hvis jeg har fået leveret forkert fastfood?
SPØRGSMÅL FRA ET MEDLEM | Jeg bestilte to menuer fra en fastfoodkæde til levering gennem en madleveringstjeneste.
Jeg modtog en pose med mad, men da jeg åbnede den, kunne jeg se, at bestillingen var helt forkert. Jeg manglede en burger og en sodavand, og til gengæld var der noget i posen, jeg ikke havde bestilt.
Det eneste, som jeg havde bestilt, der var nogenlunde korrekt, var en burger og pomfritter, som dog var i en forkert størrelse.
Jeg skrev til madleveringstjenesten, at de havde leveret noget forkert. Det var de selvfølgelig kede af og ville med glæde betale den manglende burger og sodavand tilbage til en værdi af 138 kroner.
Jeg skrev til dem igen, at jeg gerne ville have hele beløbet tilbage, da jeg mener, de ikke har leveret det, jeg har bestilt, som var to menuer, og en menu er en sodavand, en burger og pomfritter samlet.
Må madleveringstjenesten godt dele en menu op, så de kan betale tingene tilbage enkeltvis og ikke som en menu?
Det er jo fuldstændig tilfældigt, at der er noget fra min egen bestilling, som stemmer overens med den anden persons bestilling, som jeg har modtaget. Og må de opkræve for levering og et servicegebyr på noget, de ikke har leveret?
- Peter Hermansen
SVAR | Når du bestiller mad fra en madleveringstjeneste, skal de levere nøjagtig den menu, som du har bestilt. Hvis de ikke leverer den menu, som du har bestilt, vil der som udgangspunkt være tale om en mangel og dermed misligholdelse af aftalen.
Vil du læse svaret fra vores rådgiver?
Få adgang til vores juridiske rådgivning og hele tænk.dk for kun 65 kr. om måneden.
Spar 10 % og få adgang i et helt år for kun 695 kr.
Sådan klager du til Forbrugerklagenævnet
Vil du klage over en vare eller en tjenesteydelse, skal du først tage kontakt til forhandleren og dernæst Mæglingsteamet for Forbrugerklager. Få hjælp til at klage på den rigtige måde her.
Rådgivningen klæder dig på til at klage til butikken
Forbrugerrådet Tænks rådgivning svarer på tusindvis af henvendelser årligt. Her kan du få hjælp til, hvordan du selv kan løse et problem som forbruger, og hvordan du klager.
Hold dig langt væk fra firmaer, der vil opsige abonnementer for dig
Mange forbrugere har klaget over virksomheden ByMétis, der tjener penge på at opsige abonnementer for dig – ofte med stærkt tvivlsomme metoder.