Maden var kold, da den blev leveret: Har jeg ret til prisnedslag?
Gå til hovedindhold

Få adgang til alt indhold på tænk.dk, medlemsmagasinet og meget mere.

Bliv medlem

Medlemmerne spørger: Take away var koldt, da det blev leveret: Har jeg ret til prisnedslag?

· 17. maj 2023

SPØRGSMÅL FRA ET MEDLEM | Jeg har nu prøvet en del gange, at mad, jeg bestiller hos en virksomhed, der udbringer mad, bliver lavet til aftalt tid af restauranten, men at ’udbringeren’ så ikke afhenter det, når det er klar, og den mad, jeg modtager 20-30 minutter senere, er kold.

Jeg bliver tilbudt 30 procent i kompensation, som de vil sætte ind på min konto. Det er jeg ikke tilfreds med og har uden held forsøgt at finde deres handelsbetingelser.

Hvad siger reglerne på dette område?

– Christina Tange, København SV

SVAR | Den ydelse, som butikken udbyder, er en serviceydelse i form af levering af mad.

Købeloven gælder for køb af varer og ikke direkte for serviceydelser, men principperne i købeloven gælder også for tjenesteydelser, som du kan læse her

Vil du læse hele artiklen nu?

Få adgang til denne artikel og hele tænk.dk – inklusive mere end 150 test – for kun 65 kr. om måneden.

Spar 10 % og få adgang i et helt år for kun 695 kr.

Allerede medlem?