Medlemmerne spørger: Fragtfirma leverede ikke til min adresse, men til en pakkeshop. Hvad gør jeg?
SPØRGSMÅL FRA ET MEDLEM | Jeg har købt noget, som skulle leveres til min hjemmeadresse via et fragtfirma. De leverede ikke pakken til mig, men i stedet til en pakkeshop.
Via deres hjemmeside kan jeg ikke kontakte dem om leveringen, og jeg har prøvet at kontakte butikken, hvor jeg købte varerne.
De har skrevet, de ville gå videre med mit problem, men jeg skal senest hente pakken på fredag, ellers bliver den sendt tilbage.
Hvad kan jeg gøre, og hvad er mine rettigheder? Hvad er fragtfirmaets forpligtelser med henblik på vores leveringsaftale?
- Casper Jensen, Åbyhøj
SVAR | Fragtfirmaet skal levere pakken til det sted, som I har aftalt, at pakken skal leveres til. Jeg kan forstå på din henvendelse, at aftalen var, at pakken skulle leveres til din private adresse, hvorfor fragtfirmaet er forpligtet til at levere pakken til din private adresse.
Vil du læse svaret fra vores rådgiver?
Få adgang til vores juridiske rådgivning og hele tænk.dk for
58 kr. / måned
Ved køb af 12 måneders medlemskab til 695 kr.
Usynlige sælgere gør det sværere at klage på nettet
Køber du en vare af en specifik butik, er det butikken, der hæfter for eventuelle fejl og mangler. Men bevæger du dig ind på en onlinemarkedsplads, hvor mange forskellige sælgere er til stede, er det i højere grad en gråzone, hvem der har ansvaret.
Online shopping: Det skal du gøre, hvis du er blevet snydt
Er dit køb aldrig dukket op? Eller er varen i stykker eller helt anderledes end aftalt? Få hjælp til, hvad du kan gøre, hvis du er blevet snydt på nettet.
Undersøgelse finder igen usikre produkter på Temu og Shein
En tværeuropæisk undersøgelse af over 150 produkter fra to online markedspladser dokumenterer endnu engang, at der er alvorlige problemer med sikkerheden.