Medlemmerne spørger: Kan flyselskabet kræve gebyr, når de ikke har sendt bekræftelse?
SPØRGSMÅL FRA ET MEDLEM | Bestilte flybilletter gennem "tredjepart" (en flyportal). På grund af dette skal vi verificere vores oplysninger hos flyselskabet, hvilket er forsøgt på hjemmesiden.
Herefter skal flyselskabet godkende og sende en bekræftelsesmail, som vi mangler at få - nu på 6. døgn.
Vi skal rejse på fredag den 25/10 kl. 6 og kan se på flyselskabets anmeldelser, at det er denne strategi, mange kunder har været udsat for og herved bliver opkrævet pænt store gebyrer i lufthavnen, da vi ikke får lov at checke in online.
Desværre var billetterne ikke så billige, så det kan være lige meget.
- Annette Patell
SVAR | Hvis der er problemer med det, man har købt, skal man reklamere til sælgeren, men det kan være svært at gennemskue, hvem der er sælger af flybilletter, når man køber disse igennem en bookingportal.
Som udgangspunkt er bookingportalen ansvarlig, men hvis de har taget tydeligt nok forbehold for, at de udelukkende agerer som mellemmand/formidler, vil det være det bagvedliggende flyselskab, der er sælgeren og dermed ansvarlig for problemerne.
Vil du læse svaret fra vores rådgiver?
Få adgang til vores juridiske rådgivning og hele tænk.dk for
58 kr. / måned
Ved køb af 12 måneders medlemskab til 695 kr.

Tjek dette, før du køber en rejseforsikring
Ferien kan blive dyr, hvis du kommer ud for uheld, sygdom eller tyveri, og du ikke har styr på din rejseforsikring. Men hvad dækker rejseforsikringen, og hvilken skal du vælge? Få hjælp her.

Forsinkede fly skal ikke betyde bøvl og bureaukrati for forbrugerne
Automatisk kompensation ved flyforsinkelser kan være en win-win for både forbrugere og virksomheder, skriver Winni Grosbøll i denne leder.

Det kan være dyrt at få hjælp, når flyet er forsinket eller aflyst
Virksomheder tjener gode penge på at kradse tilgodehavender ind hos flyselskaber, men de er ikke meget for at fortælle dig, hvad det koster.