Medlemmerne spørger: Kan flyselskabet kræve gebyr, når de ikke har sendt bekræftelse?
SPØRGSMÅL FRA ET MEDLEM | Bestilte flybilletter gennem "tredjepart" (en flyportal). På grund af dette skal vi verificere vores oplysninger hos flyselskabet, hvilket er forsøgt på hjemmesiden.
Herefter skal flyselskabet godkende og sende en bekræftelsesmail, som vi mangler at få - nu på 6. døgn.
Vi skal rejse på fredag den 25/10 kl. 6 og kan se på flyselskabets anmeldelser, at det er denne strategi, mange kunder har været udsat for og herved bliver opkrævet pænt store gebyrer i lufthavnen, da vi ikke får lov at checke in online.
Desværre var billetterne ikke så billige, så det kan være lige meget.
- Annette Patell
SVAR | Hvis der er problemer med det, man har købt, skal man reklamere til sælgeren, men det kan være svært at gennemskue, hvem der er sælger af flybilletter, når man køber disse igennem en bookingportal.
Som udgangspunkt er bookingportalen ansvarlig, men hvis de har taget tydeligt nok forbehold for, at de udelukkende agerer som mellemmand/formidler, vil det være det bagvedliggende flyselskab, der er sælgeren og dermed ansvarlig for problemerne.
Vil du læse svaret fra vores rådgiver?
Få adgang til vores juridiske rådgivning og hele tænk.dk for kun 65 kr. om måneden.
Spar 10 % og få adgang i et helt år for kun 695 kr.
Datoen for min flyafgang er blevet ændret: Hvad skal jeg gøre?
Aflyst fly: Skal flyselskabet eller rejsebureauet betale kompensation?
Webinar: Hvad skal jeg gøre, når noget går galt på flyrejsen?
Få hjælp til dine rettigheder og klagemuligheder, når flyrejsen ikke går som planlagt. Se medlemswebinar om flyrejser.