
Er kundeklubber en fordel for forbrugeren eller butikken?
Danske forbrugere elsker et godt tilbud, men i disse år rykker supermarkedernes rabatter i høj grad ind i digitale kundeklubber som personlige priser. Det kan gøre det svært at gennemskue, hvad normalprisen egentlig er. Samtidig er spørgsmålet, om det virkelig er en god handel for forbrugeren, når det gode tilbud både skal betales for med Dankort og data.
De gode tilbud i supermarkederne rykker i højere og højere grad online – ikke kun som digitale tilbudsaviser, men også som kundeklubber og loyalitetsprogrammer. For at få glæde af rabatter og fordele, skal man være medlem af en kundeklub og installere en app på sin smartphone. Og de gode tilbud bliver i mange tilfælde til personaliserede priser. Det vil sige, at prisen på en vare i supermarkedet er personlig og baseres på din købsadfærd.
Vil du læse hele artiklen nu?
Få adgang til denne artikel og hele tænk.dk – inklusive mere end 150 test – for kun 65 kr. om måneden.
Spar 10 % og få adgang i et helt år for kun 695 kr.

Det er blevet nemmere at spise vegetarisk
Plantebaserede alternativer til fødevarer, der normalt er lavet med kød, bliver mere og mere udbredte i supermarkederne. Det gør det nemmere at skære ned på mængden af kød.

Er plantebaserede alternativer mere forarbejdede end kød?
Uanset om du køber forarbejdet mad lavet af planter eller af kød, så vil ingredienslisten ofte være lang. Om det er den hønsefri salat eller hønsesalaten, der er mest forarbejdet, er ikke givet på forhånd.

Køb private label-udgaven og spar penge
Det kan godt betale sig at gå på opdagelse i supermarkedernes egne brands.