
Er kundeklubber en fordel for forbrugeren eller butikken?
Danske forbrugere elsker et godt tilbud, men i disse år rykker supermarkedernes rabatter i høj grad ind i digitale kundeklubber som personlige priser. Det kan gøre det svært at gennemskue, hvad normalprisen egentlig er. Samtidig er spørgsmålet, om det virkelig er en god handel for forbrugeren, når det gode tilbud både skal betales for med Dankort og data.
De gode tilbud i supermarkederne rykker i højere og højere grad online – ikke kun som digitale tilbudsaviser, men også som kundeklubber og loyalitetsprogrammer. For at få glæde af rabatter og fordele, skal man være medlem af en kundeklub og installere en app på sin smartphone. Og de gode tilbud bliver i mange tilfælde til personaliserede priser. Det vil sige, at prisen på en vare i supermarkedet er personlig og baseres på din købsadfærd.
Tak, fordi du læser med
Som medlem får du adgang til alle test og artikler på tænk.dk for
58 kr. / måned
Ved køb af 12 måneders medlemskab til 695 kr.

Projekter skal skabe mindre klimabelastende mad- og indkøbsvaner
Med fondsstøttede projekter hjælper Forbrugerrådet Tænk børnefamilier, børn og unge med at skabe mindre klimabelastende mad- og indkøbsvaner. Her kan du læse om de forskellige projekter, som vi har fået fondsstøtte til siden 2016.

6 kriterier, som klimamærkning af fødevarer skal opfylde
Vores undersøgelse viser, at det haster med at få udarbejdet et klimamærke, som forbrugerne kan navigere efter i indkøbssituationen.

Aktivitet: Madmakkere på indkøb
Madspild, mærker og markedsføring i børnehøjde. Prøv Madmakkere på Indkøb - et sjovt og lærerigt orienteringsløb om mad og indkøb for børn og deres voksne.