Sparer du penge med prisgaranti?
I flere butikker kan du få prisgaranti på elektronik og hårde hvidevarer - men får du altid den billigste pris? Og hvad er forskellen på prisgaranti og prismatch? Få svar her.

Nogle butikker reklamerer med, at de matcher prisen, hvis du finder bestemte produkter billigere andre steder.
Men betyder det, at du som forbruger altid får den billigste pris, og hvad bør du være opmærksom på, hvis du benytter dig af prisgarantien?
Bliv klogere på prisgaranti her.
Hvad er prisgaranti?
Der findes grundlæggende to former for prisgaranti. Den første er, at du som forbruger går ind i fx Elgiganten og siger, at du har set et bestemt køleskab billigere hos konkurrenten Power – og hvis Elgiganten har prisgaranti med Power, kan du få køleskabet til samme pris som hos konkurrenten i forbindelse med dit køb.
Den anden form er, at du inden for en vis tidsperiode efter dit køb opdager, at du kunne have fået fx køleskabet billigere hos konkurrenten, og at du kontakter butikken og får refunderet differencen.
Begrebet ’prisgaranti’ er knyttet op på Forbrugerombudsmandens retningslinjer for prismarkedsføring, som eksempelvis præciserer butikkernes forpligtelser, samt hvornår der er tale om vildledende prismarkedsføring.
Tak, fordi du læser med
Som medlem får du adgang til alle test og artikler på tænk.dk for
58 kr. / måned
Ved køb af 12 måneders medlemskab til 695 kr.

Et godt tilbud? Sådan snyder tilbudsaviserne dig
Supermarkedernes tilbudsaviser ligner tilbudsaviser, men er i realiteten noget helt andet. De nye tilbudsaviser vildleder forbrugerne, mener Forbrugerrådet Tænk.

Ja tak-tilbud: Hvad siger du egentlig ja tak til?
De såkaldte ja tak-tilbud er populære på sociale medier, men den særlige tilbudskanal er en gråzone, når det kommer til rettigheder og pligter som forbruger.

Børn skal ikke bombarderes med usunde reklamer
I Forbrugerrådet Tænk har vi netop præsenteret politikerne for et konkret forslag til, hvordan man kan stramme markedsføringsloven, så den beskytter børn mod at blive bombarderet med reklamer for usunde fødevarer.