Forbrugerrådet Tænk beklager fejlagtigt udsendte mails
En mail om produkter, som dumper i test, blev ved en fejl sendt ud til en gruppe forbrugere, som ikke har bedt om at modtage sådanne mails. Forbrugerrådet Tænk beklager fejlen og skærper procedurerne, så det ikke kan ske fremadrettet.
Tirsdag 26. oktober modtog mange forbrugere en mail fra Forbrugerrådet Tænk. Den handlede om de produkter, som i løbet af året er dumpet, når de er blevet testet – enten på grund af dårlig holdbarhed, uønsket kemi eller sikkerhedsfejl.
Ved en fejl blev denne mail dog også sendt til en gruppe forbrugere, som har bedt om ikke at modtage mails fra Forbrugerrådet Tænk. Desuden er mailen sendt til nogle forbrugere, hvis mail havde været opbevaret for længe i systemet i henhold til vores egne retningslinjer og derfor burde have været slettet.
”Der er sket en meget beklagelig fejl, hvor vi har udsendt mails til forbrugere, som har bedt om ikke at modtage kommunikation fra os. Det er jeg rigtig ked af. Vi skærper nu vores procedurer for at sikre os, at sådan en fejl ikke kan gentage sig i fremtiden,” siger Esben Geist, kommunikationschef i Forbrugerrådet Tænk.
Forbrugerrådet Tænk vil nu gennemgå medlemssystemet og sikre sig, at den slags fejl ikke kan opstå i fremtiden.
Har du spørgsmål til Forbrugerrådet Tænk om sagen, kan du kontakte os på tlf. 77 41 77 41 eller kommunikationschef Esben Geist på egg@fbr.dk

SAS anmeldt for grov greenwashing
SAS tildeler kunder titlen som ”miljøbevidst rejsende” og giver rabat på fremtidige flyvninger, hvis man fx køber produkter i onlineshoppen og ser en video om fremtidens luftfart. SAS’ ”Conscious Traveler”-koncept er etklart eksempel på greenwashing, mener Forbrugerrådet Tænk, der derfor anmelder flyselskabet til Forbrugerombudsmanden.

Stor treårig indsats skal inspirere mere end en halv million børnefamilier til grønnere og sundere mad
Børnefamilier landet over får nu en stor tilskyndelse til at ændre madvaner med udgangspunkt i De officielle Kostråd. Gennem tre år vil børnefamilier i hele landet møde grøn inspiration flere forskellige steder i hverdagen – fra det lokale supermarked og kantinen til idrætsklubben og madkundskabslokalet. DR vil parallelt sætte fokus på madkulturen i Danmark, både nu og i fremtiden.

Dagligvarekæder og Forbrugerrådet Tænk vil have danskerne til at spise flere bælgfrugter og mindre kød
Kun hver femte børnefamilie vælger ofte kødet fra i hverdagskosten, viser ny undersøgelse. Nu vil ni danske dagligvarekæder og Forbrugerrådet Tænk få forbrugernes øjne op for bælgfrugter i hverdagskosten ved at lære dem én ny opskrift at kende.