Forbrugerrådet Tænk beklager fejlagtigt udsendte mails
En mail om produkter, som dumper i test, blev ved en fejl sendt ud til en gruppe forbrugere, som ikke har bedt om at modtage sådanne mails. Forbrugerrådet Tænk beklager fejlen og skærper procedurerne, så det ikke kan ske fremadrettet.
Tirsdag 26. oktober modtog mange forbrugere en mail fra Forbrugerrådet Tænk. Den handlede om de produkter, som i løbet af året er dumpet, når de er blevet testet – enten på grund af dårlig holdbarhed, uønsket kemi eller sikkerhedsfejl.
Ved en fejl blev denne mail dog også sendt til en gruppe forbrugere, som har bedt om ikke at modtage mails fra Forbrugerrådet Tænk. Desuden er mailen sendt til nogle forbrugere, hvis mail havde været opbevaret for længe i systemet i henhold til vores egne retningslinjer og derfor burde have været slettet.
”Der er sket en meget beklagelig fejl, hvor vi har udsendt mails til forbrugere, som har bedt om ikke at modtage kommunikation fra os. Det er jeg rigtig ked af. Vi skærper nu vores procedurer for at sikre os, at sådan en fejl ikke kan gentage sig i fremtiden,” siger Esben Geist, kommunikationschef i Forbrugerrådet Tænk.
Forbrugerrådet Tænk vil nu gennemgå medlemssystemet og sikre sig, at den slags fejl ikke kan opstå i fremtiden.
Har du spørgsmål til Forbrugerrådet Tænk om sagen, kan du kontakte os på tlf. 77 41 77 41 eller kommunikationschef Esben Geist på egg@fbr.dk

Forbrugerrådet Tænk fejrer 75 år i forbrugernes tjeneste
Det er 75 år siden, at danske husmødre marcherede mod Christiansborg og siden stiftede Danske Husmødres Forbrugerråd i protest mod, at der kun var få varer af dårlig kvalitet tilgængelige for familierne. I dag hedder organisationen Forbrugerrådet Tænk, og her kæmper man fortsat forbrugernes sag. I dag er det blandt andet den digitale handelsplads og det bæredygtige forbrug, der fylder for forbrugerne og deres organisation.

Ondt i økonomien presser unge på deres uddannelse
Mange af de unge, der mistrives på deres uddannelse eller ligefrem dropper ud, har også økonomiske problemer. Det viser en ny undersøgelse, som Forbrugerrådet Tænk har lavet i samarbejde med Finans Danmark. Undervisning i privatøkonomi kan give redskaber til at håndtere økonomien og bør prioriteres højere, foreslår de to organisationer.

Forbrugerne råber på politisk hjælp til klimavenlige valg
Forbrugerrådet Tænk lancerer klimakatalog med en lang række konkrete politiske bud på tiltag, der kan gøre det lettere for forbrugerne at bidrage til den grønne omstilling.