Medlemmerne spørger: Hvad gør jeg, hvis jeg er blevet opkrævet for et skjult abonnement?
SPØRGSMÅL FRA ET MEDLEM | Der dukkede et godt tilbud op på nettet: en kjole til 129 kroner med gratis fragt. Jeg købte kjolen den 2. april 2024, men har ikke fået den endnu.
Efterfølgende har jeg opdaget, at virksomheden har opkrævet et beløb på 745 kroner for et VIP-medlemskab, og at det er et beløb, jeg vil blive opkrævet en gang om året.
Jeg skrev til dem og gjorde opmærksom på, at det har jeg ikke accepteret, og at det ikke har stået nogen steder. På Trustpilot kan jeg nu se, at der er virkelig mange andre, som har det samme problem.
Hvad gør jeg nu? Kan jeg politianmelde virksomheden?
- Inger-Marie Wulff, Brønshøj
SVAR | Oplysningen om, at man bliver tilmeldt et abonnement, er en væsentlig oplysning, som både før et køb og i forbindelse med et køb skal gives på en klar, forståelig, tydelig og hensigtsmæssig måde. Det følger af markedsføringslovens § 6, stk. 1.
Det skal også være oplyst klart og tydeligt på den hjemmeside, hvor en bestilling afgives, hvis bestillingen pålægger dig en betalingsforpligtelse.
Vil du læse svaret fra vores rådgiver?
Få adgang til vores juridiske rådgivning og hele tænk.dk for kun 65 kr. om måneden.
Spar 10 % og få adgang i et helt år for kun 695 kr.
Undersøgelse: PFAS fundet i engangsservice fra Temu
De fleste paptallerkener, -skåle, -krus og papirsugerør fra Temu indeholder for høje mængder PFAS, viser vores nye undersøgelse.
Undersøgelse: 30 ud af 38 varer fra Temu fejler
Det er ikke kun legetøj og babyudstyr fra Temu, der kan være farlige. Også plejeprodukter, elektronik og rengøringsmidler kan udgøre sikkerhedsrisici – ikke mindst, hvis de bruges af børn, viser vores undersøgelse.
Usikre produkter er ikke forbrugernes ansvar
Mange af de produkter fra Temu, vi har undersøgt, har problemer med enten sikkerhed, indhold eller mærkning. Det er ikke godt nok. Som forbrugere skal vi kunne stole på, at de produkter, som vi køber, er sikre at bruge.