Skjult abonnement ved online køb: Her er dine rettigheder
Gå til hovedindhold

Få adgang til hele tænk.dk

Bliv medlem

Medlemmerne spørger: Hvad gør jeg, hvis jeg er blevet opkrævet for et skjult abonnement?

· 29. juli 2024

SPØRGSMÅL FRA ET MEDLEM | Der dukkede et godt tilbud op på nettet: en kjole til 129 kroner med gratis fragt. Jeg købte kjolen den 2. april 2024, men har ikke fået den endnu.

Efterfølgende har jeg opdaget, at virksomheden har opkrævet et beløb på 745 kroner for et VIP-medlemskab, og at det er et beløb, jeg vil blive opkrævet en gang om året.

Jeg skrev til dem og gjorde opmærksom på, at det har jeg ikke accepteret, og at det ikke har stået nogen steder. På Trustpilot kan jeg nu se, at der er virkelig mange andre, som har det samme problem.

Hvad gør jeg nu? Kan jeg politianmelde virksomheden?

- Inger-Marie Wulff, Brønshøj

SVAR | Oplysningen om, at man bliver tilmeldt et abonnement, er en væsentlig oplysning, som både før et køb og i forbindelse med et køb skal gives på en klar, forståelig, tydelig og hensigtsmæssig måde. Det følger af markedsføringslovens § 6, stk. 1.

Det skal også være oplyst klart og tydeligt på den hjemmeside, hvor en bestilling afgives, hvis bestillingen pålægger dig en betalingsforpligtelse. 

Vil du læse svaret fra vores rådgiver?

Få adgang til vores juridiske rådgivning og hele tænk.dk for kun 65 kr. om måneden.

Spar 10 % og få adgang i et helt år for kun 695 kr.

Allerede medlem?