Medlemmerne spørger: Fragtfirma leverede ikke til min adresse, men til en pakkeshop. Hvad gør jeg?
SPØRGSMÅL FRA ET MEDLEM | Jeg har købt noget, som skulle leveres til min hjemmeadresse via et fragtfirma. De leverede ikke pakken til mig, men i stedet til en pakkeshop.
Via deres hjemmeside kan jeg ikke kontakte dem om leveringen, og jeg har prøvet at kontakte butikken, hvor jeg købte varerne.
De har skrevet, de ville gå videre med mit problem, men jeg skal senest hente pakken på fredag, ellers bliver den sendt tilbage.
Hvad kan jeg gøre, og hvad er mine rettigheder? Hvad er fragtfirmaets forpligtelser med henblik på vores leveringsaftale?
- Casper Jensen, Åbyhøj
SVAR | Fragtfirmaet skal levere pakken til det sted, som I har aftalt, at pakken skal leveres til. Jeg kan forstå på din henvendelse, at aftalen var, at pakken skulle leveres til din private adresse, hvorfor fragtfirmaet er forpligtet til at levere pakken til din private adresse.
Vil du læse svaret fra vores rådgiver?
Få adgang til vores juridiske rådgivning og hele tænk.dk for
58 kr. / måned
Ved køb af 12 måneders medlemskab til 695 kr.

Online shopping: Sådan klager du over et køb
Det er nemt og bekvemt at handle på nettet, men hvordan klager du, hvis der opstår problemer med en vare, du har købt online? Få et overblik over dine klagemuligheder her.

Kopivarer: Derfor skal du undgå dem
Lavere priser kan gøre det fristende at købe kopivarer som tøj, legetøj, elektronik og medicin. Men det kan både være ulovligt og farligt at købe kopivarer.

Undersøgelse: 30 ud af 38 varer fra Temu fejler
Det er ikke kun legetøj og babyudstyr fra Temu, der kan være farlige. Også plejeprodukter, elektronik og rengøringsmidler kan udgøre sikkerhedsrisici – ikke mindst, hvis de bruges af børn, viser vores undersøgelse.