Medlemmerne spørger: Fragtfirma leverede ikke til min adresse, men til en pakkeshop. Hvad gør jeg?
SPØRGSMÅL FRA ET MEDLEM | Jeg har købt noget, som skulle leveres til min hjemmeadresse via et fragtfirma. De leverede ikke pakken til mig, men i stedet til en pakkeshop.
Via deres hjemmeside kan jeg ikke kontakte dem om leveringen, og jeg har prøvet at kontakte butikken, hvor jeg købte varerne.
De har skrevet, de ville gå videre med mit problem, men jeg skal senest hente pakken på fredag, ellers bliver den sendt tilbage.
Hvad kan jeg gøre, og hvad er mine rettigheder? Hvad er fragtfirmaets forpligtelser med henblik på vores leveringsaftale?
- Casper Jensen, Åbyhøj
SVAR | Fragtfirmaet skal levere pakken til det sted, som I har aftalt, at pakken skal leveres til. Jeg kan forstå på din henvendelse, at aftalen var, at pakken skulle leveres til din private adresse, hvorfor fragtfirmaet er forpligtet til at levere pakken til din private adresse.
Vil du læse svaret fra vores rådgiver?
Få adgang til vores juridiske rådgivning og hele tænk.dk for kun 65 kr. om måneden.
Spar 10 % og få adgang i et helt år for kun 695 kr.
Undersøgelse: 30 ud af 38 varer fra Temu fejler
Det er ikke kun legetøj og babyudstyr fra Temu, der kan være farlige. Også plejeprodukter, elektronik og rengøringsmidler kan udgøre sikkerhedsrisici – ikke mindst, hvis de bruges af børn, viser vores undersøgelse.
Købte dansk mode, men modtog billigt skrammel
Nielsen Mode er gået konkurs, og Larsen Mode holder ophørsudsalg. Internettet vrimler med webshops med dansklydende navne, der lokker med tilbud på kvalitetstøj. I virkeligheden er der tale om systematisk svindel.
Køb ikke denne type produkter på Temu
Helt generelt bør du være opmærksom og forholde dig kritisk, når du handler på Temu. Særligt fem produktgrupper anbefaler vi at undlade at købe fra Temu og lignende markedsplatforme, hvor du handler med virksomheder uden for EU.