Medlemmerne spørger: Fragtfirma leverede ikke til min adresse, men til en pakkeshop. Hvad gør jeg?
SPØRGSMÅL FRA ET MEDLEM | Jeg har købt noget, som skulle leveres til min hjemmeadresse via et fragtfirma. De leverede ikke pakken til mig, men i stedet til en pakkeshop.
Via deres hjemmeside kan jeg ikke kontakte dem om leveringen, og jeg har prøvet at kontakte butikken, hvor jeg købte varerne.
De har skrevet, de ville gå videre med mit problem, men jeg skal senest hente pakken på fredag, ellers bliver den sendt tilbage.
Hvad kan jeg gøre, og hvad er mine rettigheder? Hvad er fragtfirmaets forpligtelser med henblik på vores leveringsaftale?
- Casper Jensen, Åbyhøj
SVAR | Fragtfirmaet skal levere pakken til det sted, som I har aftalt, at pakken skal leveres til. Jeg kan forstå på din henvendelse, at aftalen var, at pakken skulle leveres til din private adresse, hvorfor fragtfirmaet er forpligtet til at levere pakken til din private adresse.
Vil du læse svaret fra vores rådgiver?
Få adgang til vores juridiske rådgivning og hele tænk.dk for kun 65 kr. om måneden.
Spar 10 % og få adgang i et helt år for kun 695 kr.
Pakkepost: Sådan løser du problemer med forsendelsen
Danskerne handler mere og mere på nettet, og det betyder mere pakkepost. Hvad gør du, hvis din pakke ikke bliver leveret til den rigtige adresse, er ødelagt, eller ikke kommer indenfor den aftalte leveringstid?
Online shopping: Undgå at blive snydt på nettet
Nethandel gør det nemt at købe varer fra hele verden. Men digitale svindlere kan sidde klar bag skærmen. Få hjælp til at handle sikkert på nettet.
Købte en Playstation 5 på Cdon, men fik i stedet et brev
En af Cdon’s underleverandører sendte aldrig de bestilte pakker afsted, men trak alligevel pengene på kundernes konti. Et sted mellem 4.000 og 5.000 kunder er berørt, og nu har Cdon meldt underleverandøren til det svenske politi.