Fortrydelsesret: Dansk webshop viser sig at ligge i udlandet
Gå til hovedindhold

Få adgang til hele tænk.dk

Bliv medlem

Medlemmerne spørger: Dansk webshop viser sig at ligge i udlandet. Hvad med min fortrydelsesret?

· 15. august 2024

SPØRGSMÅL FRA ET MEDLEM | Jeg bestilte 2 polo shirts via en dansk webshop kl. 14.50, hvorefter jeg skriver til hjemmesiden, at jeg gerne vil annullere ordren, hvilket sker kl. 15.44 samme dag, altså inden for en time efter jeg bestilte varerne i første omgang.

De skriver så til mig at det ikke kan lade sig gøre at annullere, da de allerede er i gang med ordren. På deres hjemmeside skriver de, at man kan annullere ordren inden for en time i tilfælde af, at man har ombestemt sig.

Jeg modtager så efter ca. 14 dage 2 poloer, som slet ikke svarer til det, som jeg har bestilt.

Jeg prøver dernæst at få dem til at sende mig en adresse hvortil jeg kan returnere disse 2 poloer for dermed at få mine penge tilbage.

Deres returcenter ligger så på Filippinerne, hvortil det koster ca. 600 kr. at sende en pakke til, hvilket giver mig et resultat på plus 163 kr. i tilfælde af at jeg sender dem retur.

Hvad gør jeg?

- Claus Bonnevier-Ekman

SVAR | Vi modtager mange henvendelser som din, hvor forbrugere tror, at de har handlet på en dansk hjemmeside, der imidlertid viser sig at tilhøre en sælger uden for EU.

Når man handler på nettet, bør man altid tjekke, hvem sælgeren er, før man gennemfører købet. Selvom hjemmesiden ser dansk ud, så kan den sagtens være ejet af fx et kinesisk selskab.

Vil du læse svaret fra vores rådgiver?

Få adgang til vores juridiske rådgivning og hele tænk.dk for kun 65 kr. om måneden.

Spar 10 % og få adgang i et helt år for kun 695 kr.

Allerede medlem?