Køb private label-udgaven og spar penge
Det kan godt betale sig at gå på opdagelse i supermarkedernes egne brands.
Skal du i Superbrugsen efter ristede løg, kan du vælge at betale enten 24,95 eller 6,95 for 100 gram ristede løg, der ligner hinanden til forveksling, har samme ingrediensliste og også samme fordeling af salt og fedt.
Den dyre er fra Bähncke, og på den billige står der slet og ret Coop.
Coop-løgene er en såkaldt private label-vare. Det er supermarkedskædens prisbillige variant af et kendt mærkevareprodukt, og dem finder du rigtig mange af på hylderne i supermarkederne.
Vil du læse mere nu?
Få adgang til alle test og artikler på tænk.dk for kun 65 kr. om måneden.
Spar 10 % og få adgang i et helt år for kun 695 kr.
Projekter skal skabe mindre klimabelastende mad- og indkøbsvaner
Med fondsstøttede projekter hjælper Forbrugerrådet Tænk børnefamilier, børn og unge med at skabe mindre klimabelastende mad- og indkøbsvaner. Her kan du læse om de forskellige projekter, som vi har fået fondsstøtte til siden 2016.
Med nød og næppe en nøddemix
Favorit Mix Roasted Nuts består af 25 procent majskerner – selvom der kun ses få på fotoet på forsiden. Vildledende, mener Forbrugerrådet Tænk.
Nu skal maden klimamærkes
Når du står foran køledisken i supermarkedet, skal det være nemt at finde ud af, hvilket klimaaftryk fx roastbeef, leverpostej og hummus sætter. Det er tanken bag det kommende klimamærke på fødevarer.