Køb private label-udgaven og spar penge
Det kan godt betale sig at gå på opdagelse i supermarkedernes egne brands.

Skal du i Superbrugsen efter ristede løg, kan du vælge at betale enten 24,95 eller 6,95 for 100 gram ristede løg, der ligner hinanden til forveksling, har samme ingrediensliste og også samme fordeling af salt og fedt.
Den dyre er fra Bähncke, og på den billige står der slet og ret Coop.
Coop-løgene er en såkaldt private label-vare. Det er supermarkedskædens prisbillige variant af et kendt mærkevareprodukt, og dem finder du rigtig mange af på hylderne i supermarkederne.
Tak, fordi du læser med
Som medlem får du adgang til alle test og artikler på tænk.dk for
58 kr. / måned
Ved køb af 12 måneders medlemskab til 695 kr.

Forbrugerne fravælger USA
Danske forbrugere stemmer med fødder og pengepung, når de går uden om amerikanske produkter på hylderne i supermarkedet. Forbrugerbevægelsen kan muligvis formå at skubbe til markedet og slå skår i USA’s omdømme, siger ekspert.

Fødevarepriserne kommer ikke til at falde igen
De voldsomme prisstigninger på fødevarer lader til at være stilnet af – men vi skal ikke regne med, at varerne i supermarkederne bliver billigere igen, spår ekspert.

Store prisforskelle på kattemad
Kiloprisen på kattemad kan være dobbelt så høj, hvis du køber en lille pose, som hvis du køber en stor – og den kan også afhænge af, i hvilken butik, du køber det.