Tidligere kunder kan have tusinder af kroner til gode hos elselskaber
Modstrøm og tre andre elselskaber har i strid med lovgivningen ikke tilbagebetalt tidligere kunder de penge, som de har til gode hos selskaberne. Forsyningstilsynet kræver nu, at selskaberne ændrer praksis.
Når du flytter eller skifter elselskab, har du ofte penge til gode hos dit tidligere selskab, hvis du har betalt forud gennem en aconto-aftale. Det er dog langt fra sikkert, at du får det at vide. Flere elselskaber overholder nemlig ikke de lovkrav, der er på området, om at de skal tilbagebetale deres tidligere kunders tilgodehavende.
Vil du læse mere nu?
Få adgang til alle test og artikler på tænk.dk for kun 65 kr. om måneden.
Spar 10 % og få adgang i et helt år for kun 695 kr.
Elmarkedet er 'det vilde vesten': Det mener vi, der skal gøres nu
Elmarkedet minder om det vilde vesten, hvor nogle useriøse selskaber udnytter forbrugerne uden reelle konsekvenser. Der skal handling til nu, så vi kan sikre tryghed og gennemsigtighed.
Test afslører igen useriøst elmarked
En tredjedel af alle elaftaler dumper i ny test, og det understreger endnu engang behovet for, at politikerne sætter højere krav til elselskaber og indfører hårdere straffe ved lovbrud, lyder det fra seniorrådgiver i Forbrugerrådet Tænk.
Hvert tredje elselskab dumper i ny test
Der kan være flere tusinde kroner at spare mellem den dyreste og den billigste elaftale, viser ny test. Samtidig dumper hele 29 produkter fra 20 forskellige elselskaber. Heldigvis viser testen også, at der er kommet flere gode produkter på markedet.