
Tidligere kunder kan have tusinder af kroner til gode hos elselskaber
Modstrøm og tre andre elselskaber har i strid med lovgivningen ikke tilbagebetalt tidligere kunder de penge, som de har til gode hos selskaberne. Forsyningstilsynet kræver nu, at selskaberne ændrer praksis.
Når du flytter eller skifter elselskab, har du ofte penge til gode hos dit tidligere selskab, hvis du har betalt forud gennem en aconto-aftale. Det er dog langt fra sikkert, at du får det at vide. Flere elselskaber overholder nemlig ikke de lovkrav, der er på området, om at de skal tilbagebetale deres tidligere kunders tilgodehavende.
Tak, fordi du læser med
Som medlem får du adgang til alle test og artikler på tænk.dk for
58 kr. / måned
Ved køb af 12 måneders medlemskab til 695 kr.

Forbrugernes 20 forslag til et trygt energimarked
Energiområdet fungerer ikke, som det skal. Læs forbrugernes og Forbrugerrådet Tænks forslag til, hvordan det kan gøres bedre.

Forbrugerne viste vejen – nu kommer forandringen
Forbrugernes kamp mod el-fuskere bærer nu frugt – og det er takket være jeres engagement, skriver direktør Winni Grosbøll i denne leder.

Nu skal der ryddes op på elmarkedet
Torsdag præsenterede Regeringen et udspil, der skal gøre op med nogle af de grundlæggende problemer, som findes på elmarkedet. Direktør i Forbrugerrådet Tænk, Winni Grosbøll er glad for, at der nu er udsigt til et trygt energimarked for forbrugerne.