Medlemmerne spørger: Jeg har fået en opkrævning for opsigelse af mit abonnement. Skal jeg betale?
SPØRGSMÅL FRA ET MEDLEM | Min kone googlede "opsigelse af Amazon Prime Video" og kommer ind på Termination Experts hjemmeside, hvor hun udfylder navn, mailadresse m.m. og ser nederst på siden at det koster 300,- kr. at vælge denne "ydelse".
Hun trykker derfor ikke "Godkend" og lukker siden ned.
Hun finder derefter den rigtige hjemmeside, hvor hun får afmeldt medlemskab hos Amazon Prime Video - hvilket selvfølgelig ikke koster noget.
Hun har nu efterfølgende fået en opkrævning på 300,- kr. fra Termination Experts. Hun svarer i en mail samme dag, at hun ikke har bestilt deres ydelse. Hun har siden fået en rykker på 300,- + 100,- kr. med trussel om inkasso.
P.S. Jeg kan se på Trustpilot, at flere andre har oplevet præcis det samme.
- Bent Petersen
SVAR | Når du modtager en opkrævning som du ikke er enig i, er det vigtigt, at du hurtigt gør gældende over for virksomheden, at du ikke er enig i kravet. Det er også vigtigt, at du har skriftlig dokumentation for, at du har gjort indsigelse over for kravet.
Vil du læse svaret fra vores rådgiver?
Få adgang til vores juridiske rådgivning og hele tænk.dk for kun 65 kr. om måneden.
Spar 10 % og få adgang i et helt år for kun 695 kr.
Køb og salg på onlineauktioner: Her er dine rettigheder
Når du handler på en onlineauktion – enten som køber eller sælger – er du generelt bedre stillet, end hvis du handler direkte med en anden privatperson.
Kundeservice: Hvad har du krav på?
Lange svartider, besværlige hjemmesider og ubehandlede reklamationer. Som forbruger kan virksomhedernes kundeservice være frustrerende, men spørgsmålet er, hvad du egentlig kan forvente, hvad du har krav på, og hvordan du kan klage?
Godt nyt for forbrugere, der vil trække virksomheder i retten
Nu er det blevet lettere for forbrugere at lægge sag an mod erhvervsdrivende ved beløb på op til 100.000 kroner.