Opkrævning for opsigelse af abonnement: Her er dine rettigheder
Gå til hovedindhold

Få adgang til hele tænk.dk

Bliv medlem

Medlemmerne spørger: Jeg har fået en opkrævning for opsigelse af mit abonnement. Skal jeg betale?

· 16. oktober 2024

SPØRGSMÅL FRA ET MEDLEM | Min kone googlede "opsigelse af Amazon Prime Video" og kommer ind på en hjemmeside, hvor hun udfylder navn, mailadresse m.m. og ser nederst på siden at det koster 300,- kr. at vælge denne "ydelse". 

Hun trykker derfor ikke "Godkend" og lukker siden ned. 

Hun finder derefter den rigtige hjemmeside, hvor hun får afmeldt medlemskab hos Amazon Prime Video - hvilket selvfølgelig ikke koster noget.

Hun har nu efterfølgende fået en opkrævning på 300,- kr. fra virksomheden bag den første hjemmeside. Hun svarer i en mail samme dag, at hun ikke har bestilt deres ydelse. Hun har siden fået en rykker på 300,- + 100,- kr. med trussel om inkasso.

P.S. Jeg kan se på Trustpilot, at flere andre har oplevet præcis det samme. 

-  Bent Petersen

SVAR | Når du modtager en opkrævning som du ikke er enig i, er det vigtigt, at du hurtigt gør gældende over for virksomheden, at du ikke er enig i kravet. Det er også vigtigt, at du har skriftlig dokumentation for, at du har gjort indsigelse over for kravet.

Vil du læse svaret fra vores rådgiver?

Få adgang til vores juridiske rådgivning og hele tænk.dk for kun 65 kr. om måneden.

Spar 10 % og få adgang i et helt år for kun 695 kr.

Allerede medlem?