Medlemmerne spørger: Kan en webshop nægte at sælge produktet til den pris, der var angivet?
SPØRGSMÅL FRA ET MEDLEM | Jeg bestilte den 29. august 2024 et elværktøj på en hjemmeside. Værktøjet var sat ned fra 2.600 kroner til 1.080 kroner. Efter ordreafgivelsen har virksomheden annulleret ordren med begrundelse i en prisfejl.
Jeg har været i kontakt med virksomheden og gjort opmærksom på, at jeg handlede i god tro, men de fastholder annulleringen med den begrundelse, at der ikke er indgået en købsaftale.
- Christian
SVAR | En gyldig aftale forudsætter, at der er et tilbud og en accept. Har du accepteret et tilbud over nettet, vil der som udgangspunkt være indgået en gyldig aftale. På den baggrund kan du derfor afvise sælgerens påstand om, at der ikke er indgået en gyldig købsaftale.
Vil du læse svaret fra vores rådgiver?
Få adgang til vores juridiske rådgivning og hele tænk.dk for
58 kr. / måned
Ved køb af 12 måneders medlemskab til 695 kr.
5 råd der beskytter dig mod falske webshops
Fupbutikkerne bliver mere og mere overbevisende – og det gør det sværere at spotte svindel. Med disse fem råd får du konkrete greb til at gennemskue de falske webshops, før du mister både penge og data.
Online shopping: Det skal du gøre, hvis du er blevet snydt
Er dit køb aldrig dukket op? Eller er varen i stykker eller helt anderledes end aftalt? Få hjælp til, hvad du kan gøre, hvis du er blevet snydt på nettet.
Undersøgelse finder igen usikre produkter på Temu og Shein
En tværeuropæisk undersøgelse af over 150 produkter fra to online markedspladser dokumenterer endnu engang, at der er alvorlige problemer med sikkerheden.