Medlemmerne spørger: Kan en webshop nægte at sælge produktet til den pris, der var angivet?
SPØRGSMÅL FRA ET MEDLEM | Jeg bestilte den 29. august 2024 et elværktøj på en hjemmeside. Værktøjet var sat ned fra 2.600 kroner til 1.080 kroner. Efter ordreafgivelsen har virksomheden annulleret ordren med begrundelse i en prisfejl.
Jeg har været i kontakt med virksomheden og gjort opmærksom på, at jeg handlede i god tro, men de fastholder annulleringen med den begrundelse, at der ikke er indgået en købsaftale.
- Christian
SVAR | En gyldig aftale forudsætter, at der er et tilbud og en accept. Har du accepteret et tilbud over nettet, vil der som udgangspunkt være indgået en gyldig aftale. På den baggrund kan du derfor afvise sælgerens påstand om, at der ikke er indgået en gyldig købsaftale.
Vil du læse svaret fra vores rådgiver?
Få adgang til vores juridiske rådgivning og hele tænk.dk for
58 kr. / måned
Ved køb af 12 måneders medlemskab til 695 kr.

Undersøgelse: 30 ud af 38 varer fra Temu fejler
Det er ikke kun legetøj og babyudstyr fra Temu, der kan være farlige. Også plejeprodukter, elektronik og rengøringsmidler kan udgøre sikkerhedsrisici – ikke mindst, hvis de bruges af børn, viser vores undersøgelse.

Reklamationsret: Her er dine rettigheder
Går din vare i stykker, eller er der fejl ved den, kan du senest to år efter købet klage til sælgeren. Men hvad dækker reklamationsretten – og hvem skal bevise hvad?

Brugeranmeldelser: Undgå at blive snydt af falske anmeldelser
Brugeranmeldelser på hjemmesider som Trustpilot, Amazon og Facebook kan være hjælpsomme. Men du har god grund til at være kritisk over for anmeldelser på nettet - de kan nemlig være svindel med formål at markedsføre særlige produkter.