Gavemedlemskab: Ofte stillede spørgsmål
Spørgsmål vedrørende købet
-
Du kan købe et gavemedlemskab på tænk.dk/gavekort ved at udfylde kontaktoplysninger på dig selv og modtageren. Købet er gennemført, når du modtager en ordrebekræftelse på mail.
Købet er en engangsbetaling.
-
Ordrebekræftelsen er din kvittering for købet - husk derfor at gemme den. Ordrebekræftelsen indeholder herudover et link til et gavebevis (PDF), som kan printes og videregives til modtageren.
I tilfælde af, at du har mistet din ordrebekræftelse, kan den rekvireres hos medlemsservice.
-
Efter køb vil du kunne downloade et gavebevis som pdf. Du vil også modtage en ordrebekræftelse på mail med et link til at downloade dit gavebevis.
Har du ikke en e-mail, kan vi sende ordrebekræftelse og gavebevis med posten. Ønsker du det, er du velkommen til at ringe på 7741 7741 alle hverdage mellem kl. 9-12, dog onsdag kl. 12-15.
-
Efter køb vil du kunne downloade et gavebevis som pdf. Du vil også modtage en ordrebekræftelse på mail med et link til at downloade dit gavebevis.
Har du ikke en e-mail, kan vi sende ordrebekræftelse og gavebevis med posten. Ønsker du det, er du velkommen til at ringe på 7741 7741 alle hverdage mellem kl. 9-12, dog onsdag kl. 12-15.
-
Vi sender gavemodtageren en velkomstmail med et personligt aktiveringslink til tænk.dk på den dato, som du har valgt ved køb. Derfor har vi brug for modtagerens mailadresse.
Herudover har vi brug for modtagerens postadresse for at kunne sende medlemsmagasinet.
-
Vi behandler alle oplysninger i overensstemmelse med dansk lovgivning og Forbrugerrådet Tænks privatlivspolitik, som du kan læse her.
-
Gavegiveren bestemmer, hvornår gavemedlemskabet skal være gyldigt fra. Gavemodtageren vil kl. 10.00 på aktiveringsdatoen modtage en velkomstmail med link til at aktivere et login på tænk.dk.
Bemærk: Vi anbefaler, at du indtaster en aktiveringsdato efter dagen, hvor du vil give gavekortet. Vil du f.eks. give det juleaften, kan du med fordel vælge den 25. december som aktiveringsdato.
-
Ja. Ved fortrydelse eller annullering gælder vores standard ”købs- og medlemsbetingelser”, som du kan læse her
Spørgsmål vedrørende gavemedlemskabet
-
Modtageren får en velkomstmail på aktiveringsdatoen med link til at aktivere et login på tænk.dk.
Brugernavn og adgangskode er unik for gavemedlemmet og bruges for at få adgang til alle vores test, artikler og medlemsfordele.
-
Du vil kl. 10.00 på aktiveringsdatoen modtage en e-mail med et link, hvor du kan aktivere dit login til tænk.dk. Tjek evt. din spam, hvis du ikke har modtaget den. Linket er unikt for dig og sikkert at udfylde.
Har du ikke modtaget din aktiveringsmail, er du velkommen til at kontakte medlemsservice.
-
Nej. Gavemedlemskabet er kun aktivt i den periode, som fremgår af gavebeviset og vil ikke automatisk blive fornyet. Betalingen er en engangsbetaling.
-
Gavebeviset er gyldigt for medlemskab af Forbrugerrådet Tænk i en afgrænset periode og kan ikke ombyttes til andre produkter.
Gavemedlemskabet starter automatisk på den startdato, som gavegiveren har valgt ved købet. Du skal altså ikke bruge gavebeviset som betaling.
-
Gavemedlemskabet starter på den aktiveringsdato, som gavegiveren har valgt ved køb. Start- og slutdato fremgår af ordrebekræftelse, gavebevis samt i den aktiveringsmail, vi sender til modtageren. Gavemedlemskabet ophører automatisk på slutdatoen.
-
Gavemedlemskabet starter automatisk på den valgte aktiveringsdato og har en fast udløbsdato - uagtet om modtageren opretter et login til tænk.dk eller ej.
Ønsker du ikke gavemedlemskabet kan du kontakte medlemsservice, som kan udbetale pengene tilbage til betaleren.
-
Gavebeviset har ikke betydning for aktivering af gavemedlemskabet, men indeholder blot nogle nyttige informationer om start- og slutdato.
Modtageren vil automatisk modtage en aktiveringsmail på den startdato, som gavegiveren har valgt - uanset om der kan forefindes et gavebevis eller ej.
-
Du har mulighed for at refundere gavemedlemskabet, men det kræver, at du ikke har aktiveret din login på tænk.dk.
Vær opmærksom på, at vi kun kan refundere beløbet til gavekøbers konto med det samme betalingsmiddel, som blev benyttet til købet. Der kan gå 8 dage, inden beløbet er tilbageført.
Kontakt venligst medlemsservice, hvis du ønsker dette.
Hvem kan jeg kontakte, hvis jeg har andre spørgsmål?
Medlemsservice hos Forbrugerrådet Tænk
Mail: medlemsservice@fbr.dk
Ryesgade 3A
DK-2200 København N
Telefon: 77 41 77 41 - alle hverdage fra kl. 9-12, dog onsdag fra kl. 12-15