Winni Grosbøll bliver ny direktør i Forbrugerrådet Tænk
Forbrugerrådet Tænk har ansat Winni Grosbøll, der kommer fra en stilling som direktør i Friluftsrådet, som ny direktør. Hun glæder sig til at varetage forbrugernes interesser i en tid, hvor der er brug for en stærk forbrugerstemme.
47-årige Winni Grosbøll bliver ny direktør i Forbrugerrådet Tænk, hvor hun begynder 1. september. Hun kommer fra en stilling som direktør i Friluftsrådet, og så er hun tidligere socialdemokratisk borgmester i Bornholms Kommune igennem 11 år.
Winni Grosbøll glæder sig til at tiltræde posten efter sommerferien,
”Vi lever en tid, hvor forbrugerne både har mange muligheder og mange udfordringer, når man vil træffe de gode valg. Jeg glæder mig derfor rigtig meget til at komme i gang med arbejdet for at forbedre forbrugernes forhold. Det gælder fx det digitale område, hvor techiganterne og udviklingen indenfor AI udfordrer vores rettigheder. Den grønne omstilling, hvor forbrugerne spiller en kæmpestor rolle, men hvor blandt andet greenwashing gør det svært at træffe de gode valg. Og det gælder de mange andre emner, der påvirker vores hverdag som forbrugere”, siger Winni Grosbøll.
Om valget af Winni Grosbøll udtaler fungerende formand i Forbrugerrådet Tænk Per Jensen:
”Winni Grosbøll er en politisk kapacitet, og vi er i bestyrelsen overbevist om, at hun og Forbrugerrådet Tænk er et rigtig godt match. Vi glæder os til samarbejdet.”
Winni Grosbøll er uddannet cand.mag fra Københavns Universitet i 2004. Hun bor i København med sin mand, og de har tilsammen 5 store børn.
Siden nytår har Forbrugerrådet Tænks vicedirektør Esben Grønborg Geist været konstitueret direktør, og han fortsætter fra 1.september i rollen som vicedirektør.
Forbrugerrådet Tænk er en uafhængig medlemsorganisation med næsten 90.000 personlige medlemmer og 28 medlemsorganisationer. Organisationen taler forbrugernes interesser og kæmper for, at alle forbrugere kan foretage et trygt valg gennem både politisk arbejde og uvildige produkttests.

Stor treårig indsats skal inspirere mere end en halv million børnefamilier til grønnere og sundere mad
Børnefamilier landet over får nu en stor tilskyndelse til at ændre madvaner med udgangspunkt i De officielle Kostråd. Gennem tre år vil børnefamilier i hele landet møde grøn inspiration flere forskellige steder i hverdagen – fra det lokale supermarked og kantinen til idrætsklubben og madkundskabslokalet. DR vil parallelt sætte fokus på madkulturen i Danmark, både nu og i fremtiden.

Dagligvarekæder og Forbrugerrådet Tænk vil have danskerne til at spise flere bælgfrugter og mindre kød
Kun hver femte børnefamilie vælger ofte kødet fra i hverdagskosten, viser ny undersøgelse. Nu vil ni danske dagligvarekæder og Forbrugerrådet Tænk få forbrugernes øjne op for bælgfrugter i hverdagskosten ved at lære dem én ny opskrift at kende.

Dagligvarekæder og Forbrugerrådet Tænk i fælles udmelding: Danskerne skal spise flere bælgfrugter og mindre kød
Kødforbruget skal med tiden sættes markant ned, og danskerne skal vænne sig til at supplere hverdagskosten med andre proteinkilder. Det skriver den danske dagligvarehandel og Forbrugerrådet Tænk i fælles statement.