Forbrugerrådet Tænk beklager fejlagtigt udsendte mails
En mail om produkter, som dumper i test, blev ved en fejl sendt ud til en gruppe forbrugere, som ikke har bedt om at modtage sådanne mails. Forbrugerrådet Tænk beklager fejlen og skærper procedurerne, så det ikke kan ske fremadrettet.
Tirsdag 26. oktober modtog mange forbrugere en mail fra Forbrugerrådet Tænk. Den handlede om de produkter, som i løbet af året er dumpet, når de er blevet testet – enten på grund af dårlig holdbarhed, uønsket kemi eller sikkerhedsfejl.
Ved en fejl blev denne mail dog også sendt til en gruppe forbrugere, som har bedt om ikke at modtage mails fra Forbrugerrådet Tænk. Desuden er mailen sendt til nogle forbrugere, hvis mail havde været opbevaret for længe i systemet i henhold til vores egne retningslinjer og derfor burde have været slettet.
”Der er sket en meget beklagelig fejl, hvor vi har udsendt mails til forbrugere, som har bedt om ikke at modtage kommunikation fra os. Det er jeg rigtig ked af. Vi skærper nu vores procedurer for at sikre os, at sådan en fejl ikke kan gentage sig i fremtiden,” siger Esben Geist, kommunikationschef i Forbrugerrådet Tænk.
Forbrugerrådet Tænk vil nu gennemgå medlemssystemet og sikre sig, at den slags fejl ikke kan opstå i fremtiden.
Har du spørgsmål til Forbrugerrådet Tænk om sagen, kan du kontakte os på tlf. 77 41 77 41 eller kommunikationschef Esben Geist på egg@fbr.dk
Kunstig intelligens kan sætte turbo på den digitale svindel: Syv anbefalinger skal beskytte danskerne
Befolkningen skal klædes bedre på til at håndtere fremtidens digitale svindel med kunstig intelligens, mener en række organisationer i ny rundspørge. En ekspertgruppe samlet af Forbrugerrådet Tænk og TrygFonden har formuleret syv anbefalinger til at beskytte danskerne og styrke samfundets indsats mod den voksende digitale svindel.
Manglende finansiering på finanslov lukker passagernes stemme
Passagerpulsen lukker på grund af manglende finansiering. Det skader udviklingen af den kollektive transport, mener Forbrugerrådet Tænk.
Forbrugerrådet Tænk fraråder 4 elselskaber efter lovbrud
En række elselskaber får kritik af Forsyningstilsynet, fordi de i strid med lovgivningen ikke har tilbagebetalt tilgodehavende til kunder, der skiftede selskab. Forbrugerrådet Tænk fraråder derfor nu forbrugere at være kunde hos de fire elselskaber.