Titel
Forbrugerrådet Tænk oktober 2017
Tema om forsinkelser på rejsen
Oplever du forsinkelser med toget eller bussen? Så er du ikke alene. I 2016 var knap 29 millioner passagerer forsinket i minimum 3 minutter hos DSB og Arriva. Det svarer til cirka 80.000 forsinkede passagerer hver eneste dag.
Levede DSB op til sine målsætninger om rettidighed, ville der være tale om 60.400 forsinkede passagerer dagligt – altså 17.600 passagerer færre ville være forsinket med DSB. Hver dag.
Forbrugerrådet Tænk ser derfor i denne udgave af medlemsbladet nærmere på forsinkelser på rejsen med enten bus eller tog.
Vær med til at bekæmpe forsinkelser, del din historie med os
Forbrugerstof og test hjælper dig til ikke at blive snydt
Temaet om forsinkelser ser nærmere på problemets omfang. Du får også hjælp til, hvad du selv kan gøre for at komme hurtigere frem. Se også strækningerne med flest forsinkelser og få svar på, hvad DSB og de andre trafikselskaber gør ved det.
Få også artikler om de mange dyrevelfærdsmærker i supermarkedernes kølediske, hvorfor du ikke kan flytte fastnetnummeret til en mobiltelefon, samt hvad regeringens besparelser på Forbrugerrådet Tænk betyder for dig.
Du får også masser af spændende test og hjælp til dine rettigheder.
Log ind, hent magasinet her på websitet og få mere viden
Du kan også læse mere om mange af de emner, der er behandlet i magasinet, men hvor der er mere stof at gå på opdagelse i her på websitet. For at se test, magasin og nogle af de andre artikler, skal du logge ind først
Log ind her
Problemer med at logge ind? Få hjælp her
Er du ikke medlem?
Bliv medlem og få magasinet tilsendt. Du får også adgang til pdf-udgaven online, samt masser af grundige test og guides på taenk.dk og mange flere medlemsfordele.
Læs magasinet online
Klik på billedet, og læs magasinet online. Du skal være logget ind for at læse bladet.
Log ind, og få mere viden
Er du ikke medlem?
Bliv medlem og få magasinet tilsendt. Du kan også læse magasinet online, se masser af grundige test og guides på taenk.dk og bruge dine mange andre medlemsfordele.
Tema om forsinkelser på rejsen
Oplever du forsinkelser med toget eller bussen? Så er du ikke alene. I 2016 var knap 29 millioner passagerer forsinket i minimum 3 minutter hos DSB og Arriva. Det svarer til cirka 80.000 forsinkede passagerer hver eneste dag.
Levede DSB op til sine målsætninger om rettidighed…
Magasinet er til dig, som er medlem
Log ind nu eller bliv medlem
Læs Forbrugerrådet Tænks medlemsmagasin fyldt med uafhængige testresultater, produktanbefalinger, artikler om forbrug og hjælp til dine rettigheder.
En del af indholdet finder du på taenk.dk, mens andet kun findes i magasinerne. Medlemmer modtager magasinet med posten 10 gange om året og kan logge ind og læse alle udgaver online.
Log ind på taenk.dk: Få hjælp her
Der er meget mere indhold, når du logger ind på vores hjemmeside. Du skal bruge din e-mail, du har tilknyttet dit medlemskab og dit kodeord.
Har du problemer med at logge ind på siden, kan du få hjælp her:

I artiklen ”Find hoved og hale i dyrevelfærdsmærkerne” på side 11 i bladet kan du læse om, hvor svært det er at finde rundt i de forskellige mærkningsordninger for kød.
Er du også forvirret over alle mærkerne? I denne artikel får du hjælp til at gennemskue, hvor meget dyrevelfærd du egentlig får for pengene.

I bladet kan du på side 24 læse om Ruth og Elith, der ligesom 500.000 andre har fastnetnummer. De ønsker dog at flytte nummeret over til en mobiltelefon. Men det må de ikke for deres telefonselskab.
Overvejer du også at droppe fastnettelefonen, kan du i denne artikel få hjælp til at finde det bedste og billigste mobilabonnement.

Regeringen skærer 5 millioner kroner fra forbrugernes vagthund. Det svarer til 1/3 af det tilskud, vi får fra staten. Det kan du læse mere om på side 38 i denne udgave af bladet.
Det er penge, der bliver brugt til at oplyse dig om dine rettigheder og til at tale den almindelige forbrugers sag over for banker, virksomheder og producenter.
Vær med i kampen. Bevar forbrugernes stemme.