Få rådgivning om dine rettigheder
Købelov, reklamationsret, klager og markedsføring - hvad er dine rettigheder? Få hjælp her.
Få rådgivning om dine rettigheder ved flyrejser
Kender du dine rettigheder som forbruger?
Køb af private: Her er dine rettigheder
Køber du brugt tøj, iPhones, babyudstyr, biler eller andet af en privat sælger? Så kan du spare penge. Men hvis handlen går galt, har du meget få rettigheder.
Bytte og returret i fysiske butikker: Hvad er dine rettigheder?
Butikker kan give dig mulighed for at bytte en vare eller få pengene tilbage. Men du har ikke altid fortrydelsesret i fysiske butikker.
Rykkere og inkasso: Her er dine rettigheder
Har du for mange ubetalte regninger, og har du fået rykkere? Så kan du ende i inkasso. Bliv klogere på dine rettigheder her.
Bombarderet med reklamer?
Telefonsælgere: Hvem må ringe til dig?
Telefonsælgere, analyseinstitutter og hjælpeorganisationer har sikkert ringet til dig med et godt tilbud. Men må de det?
Sådan trækker du dit samtykke til markedsføring tilbage
Hvordan trækker du et samtykke til at modtage markedsføring tilbage? Og hvor klager du, hvis du modtager reklamer efter tilbagekaldelsen af samtykket?
Sådan siger du nej tak til reklamer i din postkasse
Undgå at tilbudsaviser og reklamefoldere fylder din postkasse. Med Reklamer Nej Tak-ordningen og et klistermærke kan du slippe for at smide bunker af reklamer ud hver uge.
Dét skal du vide om at klage
Købeloven giver dig ret til at klage over et produkt i to år. Det kaldes reklamationsret. Garantien er derimod noget ekstra, som du kan få oveni. Bliv klogere her.
Online shopping: Sådan klager du over et køb
Handler du på nettet, er det nemt og bekvemt. Men hvor klager du, når noget går galt med dine varer? Få overblik over dine klagemuligheder her.
Sådan klager du over varer eller tjenesteydelser
Er der fejl ved din nye vare, eller er den gået i stykker? Så kan du klage. Men hvordan skal du klage? Og hvad gør du, hvis butikken ikke vil hjælpe dig? Find svarene her.
Få hjælp til at skrive et klagebrev
Hvordan skriver du en klage til en butik, virksomhed eller forhandler, hvis din vare ikke virker? Få hjælp til at skrive en klage, så du kan bruge din reklamationsret.
Medlemsfordel Vi betaler dit klagegebyr
Klager du til Forbrugerklagenævnet, skal du først gennem en mægling, der koster 100 kroner. Det gebyr vil vi gerne dække for dig som medlem.